Газеттің ПДФ нұсқасы

Ұстаз мәртебесін бірге көтерейік!

Бізге жазылыңыз!


Республикалық "Ұстаз мәртебесі" газетіне жазылу құны

Қазпочта арқылы 6 айға - 1680 теңге(қала үшін)

6 айға - 1800 теңге (аудандар үшін)

Редакция арқылы 6 айға - 1560 теңге

Редакцияға хат

Email:
Тақырып:
Текст:
Білім

Білім (142)

    - Орта мектептің алдында үлкен міндеттер тұр: 12 жыл­­дық оқу моделіне көшу, 5 күндік оқу аптасы, 3 тілді­лік мәселесі, сонымен қатар қосымша білім беру орын­да­­рының жұмысын күшейту.

    - Тексерушілер келгенде бұрын "ақша жинайық, бә­ле­­лер келді" дейтін, қазір олай емес.

    - Сауатсыз директор мектепті артқа қарай тартады.

    - Өтірікпен жасалған жоғары көрсеткіш кімге керек?

   Осы тектес өткір сындар, ой-пікірлер Қызылорда об­лы­­сының Білім саласындағы бақылау департаментінің ал­­ты айлық қорытынды жиналысында ортаға тасталды. Ал­қа жиналысын жүргізген департамент директоры Рус­лан Чагай жалпақшешейлікті ысырып, мәселелерді ту­ра­сынан қойды. Департаменттің бөлім басшысы Бек Тумур­заев, бас маман Айгүл Мырзағалиева және жаңадан жа­сақ­­талған білім беру қызметін лицензиялау жөніндегі (кон­­сультациялық-кеңесші орган) комиссия төрайымы Ақ­манат Басанова баяндама жасап, саладағы кемші­лік­терді жіпке тізгендей айтып шықты.

    О баста елімізде білім сапасын сырттай бағалау те­тік­­терін құру, жергілікті атқарушы органдардың өзі көр­се­­тетін білім беру қызметін өзі бағалауын тоқтату, соған сәй­кес білім беру сапасын бақылаудың бірыңғай орта­лық­­тандырылған жүйесін қалыптастыру мақсатында құ­рылған ҚР Білім және ғылым министрлігі Білім және ғы­лым саласындағы бақылау комитетінің аумақтық ор­ган­­дарының бірі саналатын Қызылорда облысының білім са­­ласындағы бақылау департаментінің жұмыс бағыттары бүгінде айқындалған.

    - 2016 жылдың бірінші жартыжылдығындағы жос­пар­­ға сәйкес 46 білім беру ұйымдарына мемлекеттік ат­тес­­таттау жүргізілді. Қорытындысымен 12 мектеп, 6 кол­ледж аттестаттаудан өткен жоқ. Аттестаттаудан өт­пе­ген мек­тептердің көпшілігі оқушылардан алынған тес­тілеу жұ­мыстарының қорытындысымен шекті баллға же­те ал­май, білім сапасының төмен болуынан болып отыр,- деді Б.Тумурзаев өз баяндамасында.

    Бөлім басшысы сонымен бірге білім беру мекеме­ле­рін­­де педагогтардың өз мамандықтарына сәйкес емес пән­­дерден сабақ беретінін және толық емес, 0,5 және одан да аз апталық жүктемемен жұмыс жасайтынын, оқу кабинеттерінің жетіспейтінін, соның ішінде техни­ка­­­лық және кәсіптік білім беру ұйымдарында маман­дық­­­тар бойынша кабинеттердің, оқу зертханалары мен ше­­бер­ханаларының болмауын тілге тиек етті. Әрине, оның бәрі білім сапасына кері әсер ететіні айтпаса да тү­­сінікті. Білім сапасының нәтижесі биылғы ұлттық тест­тен көрініс тапты. 2015 жылы ҰБТ қорытын­ды­сы­­мен рес­­публика бойынша 5-орынды бағындырып, ай­мақ бас­шы­сының сенімінен шыққан облыс биыл ең ке­мін­де өз орнын сақтап қала алмағаны, 7-орынға бір-ақ ығысқаны жария етілді.

 

   Еліміздің 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспарында Елбасы мектепке дейінгі білім­нен бастап, жоғары білімге де­йін түбегейлі жаңғыртыла­тын­дығын айтып, жүйелі жоспар құ­руды тапсырған еді. Елба­сы­ның тапсырмасымен бекітілген, мем­лекеттік "Балапан" бағдар­ламасын жүзеге асыру бағы­тын­да Қызылорда қаласында нәти­желі жұмыстар жасалып, жыл өт­кен сайын мектепке дейінгі тәр­бие беру ұйымдарының саны артып келеді. Аталмыш бағдар­ла­ма аясында қаламызда 3 пен 6 жас аралығындағы балалардың балабақшаға орналасуы 2015 жы­­лы 88,5 пайызды құраса, қазіргі уақытта бұл көрсеткіш то­лық 100%-ға жетіп отыр. Яғни, қаламыздағы 3-6 жас аралығын­дағы 17194 бүлдіршін мектепке дейінгі білім беру орындарында тәр­биеленуде. Ал, мұндай нәти­жеге қол жеткізуге жаңа балабақ­ша құрылыстарының жүргізілуі, бұрынғы балабақшаларды қай­тару, мектеп жанынан ашылған шағын орталықтар мен жеке­мен­шік-әлеуметтік серіктестік ар­қылы, жекеменшік балабақ­ша­ларға мемлекеттік тапсы­рыстар беру арқылы жүзеге асырылуының ықпалы зор.

   Балабақша баланың көп­шілік ортаға тез бейімделуі мен бойындағы қабілетінің дамушы ортасы. Мұнда балғындар мек­тепке дейін өз бойындағы ерек­ше дарынын танытып, ойын ашық жеткізе білуге бейімде­летіні рас. Бүгінгі күні қала кө­лемінде мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының саны 208-ді құрап отыр. Оның ішінде мем­ле­кеттік балабақша саны 25 бол­са, мектеп жанынан ашыл­ған жә­не шағын орталық - 40, ал жеке балабақша саны - 143-ке жет­кен. Қалалық білім бөлімінің әдіс­кері Жанат Мұқан­бет­қа­лие­ва­ның бер­ген мәліметтеріне сү­йен­сек, жер­гіліктің бюджеттің кө­лемі ұлғайып, қазіргі уақытта қай­та­руға тиісті 5 балабақшаның ғи­мараты білім бөлімінің теңгері­ліміне қайтарылған.

   - 2015 жылы Талсуат ауылдық округіндегі бұрынғы 90 орындық "Ласточка" балабақшасы қазіргі таңда "Заңғар" балабақшасы бо­лып өзгертіліп, сол жылдың қа­раша айынан бастап жұмыс жасап келеді. Сондай-ақ, үстіміздегі жылы бұрынғы "Қыздарға арнал­ған қазақ-түрік лицейі" ғима­ра­ты­на күрделі жөндеу жұмыс­тарына жергілікті бюджеттен 977743,0 теңге бөлініп, білім бөлімінің теңгеріліміне берілген болатын. Жасалған жұмыстар­дың нәтижесінде заман талабына сай жабдықталған сыйымдылығы 140 орындық "Баларман" балабақ­ша­сы болып ашылып, 6 топ бо­йынша оқытудың озық техноло­гия­ларымен жұмыс жасалынып жатыр. Бүлдіршіндерге тәрбие беру жолында мұнда 47 адам жұмыспен қамтылды, оның 20-сы жоғары және арнаулы білімі бар педагог қызметкерлер,- дейді қалалық білім бөлімінің әдіскері Жанат Мұқанбетқалиева.

   Мұнан бөлек, білім бөліміне қайтарылған бұрынғы №14 "Самал" балабақшасының 1 бло­гы, Ақжарма ауылдық округіндегі 100 орындық "Гүлдәурен" бала­бақшасы, Ақсуат елді мекеніндегі 140 орындық №4 "Жауқазын" балабақша ғимараттарының жоба-сметалық құжаттары әзір­ленген. Сонымен қатар, Көшер­баев көшесінің бойынан 280 орын­дық мемлекеттік бала­бақша құрылысы толығымен аяқталып, биылғы қыр­күйек айы­нан бастап пай­далануға беріл­мек.

    Бүгінде бала болашағының ал­ғашқы баспалдағы саналатын мектепке дейінгі білім беру ұйым­дарының оқыту процесі жаңаша жүйеде жұмыс жасауда. Қарыштап дамып келе жатқан уақыттың талабына сәйкес зама­науи инновациялық техно­ло­гия­ларды пайдалана отырып, бал­ғындарға жеке тұлға ретінде жан-жақты тәрбие беріліп ке­леді. Тоқ­тала кетер болсақ, олар: оқу­ға ерте үйрету, тілдерді мең­герту (тілдердің үштұғырлығы), Фред­рих Фребель технологиясы та­ным­дық материалдар үлгілер не­гізінде үйрету, Мария Мон­тес­сорийдің өзін-өзі дамыту әдістемесі, ұжымдық пікірталас және оқу-рөлдік ойындарының әдісі. Мамандардың айтуынша интерактивті оқыту әдістері балаға адами өзара іс-әрекет пен қарым-қатынасын ұйымдас­тыруға бағытталған.

   

    Елбасының бастамасымен жыл сайын рес­пуб­лика көлемінде өткізілетін "Мектепке жол" қайырымдылық акциясы биыл "Ба­қытты ба­ла­лық шақ мекені" атты ұранымен ел Тәуел­сіз­ді­гі­нің 25 жылдығына орай ұйым­дастырылуда.

   Та­мыз айының алғашқы күнінен басталып, қыр­күйек айының соңғы жұлды­зына дейін жалға­са­тын қайырымды­лық шараның негізгі мақсаты - аз қамтылған және көп балалы отбасылардан шық­қан, жетім балалар мен ата-анасының қам­қор­лығынсыз қалған оқушыларға жаңа оқу жы­лына дайындық кезеңінде материалдық және бас­­қа да көмек көрсету. Сондай-ақ, әлеу­меттік се­беп­тер бойынша балалардың мек­теп­ке барма­уының алдын алу болып табылады.

   Қалалық білім бөлімі тарапынан акцияға қар­жылай қолдау білдіріп, демеушілік көрсету үшін жеке кәсіпкерлерге, мұнай компания­ларына, қала­лық мәслихатқа және ауылдық округ әкім­деріне хат жолданған. Сонымен қа­тар, қалалық жұмыспен қамту және әлеу­меттік бағдарламалар бөлімінің бірлесуімен акция аясында қала көлемінде көмек алуға мұқтаж отбасы балала­рының тізімі жасақ­талған.

    Қалалық білім бөлімінің бер­ген мәліметтеріне сүйенсек, биылғы оқу жылында жалпы қала мектептері бойынша 7100 оқу­шы мектеп табалдырығын аттай­тын болады. Осыған орай, әлеу­меттік себептерге байланысты мектепке баруға мүмкіндігі келмейтін бала­лардың тізімдері қаралып, "Мектепке жол" қайы­рым­дылық акциясы аясында қам­қорлық көрсетілуде. Атал­мыш шара жуырда қалалық бі­лім бөлімінің ұйымдасты­руымен "Жанқожа батыр бабамыз" Қызылорда қайы­рымдылық қоғамдық қорының және "Ақмешіт-Сырдария" меші­тінің қолдауымен қала­лық демалыс паркінде бастау алды.

   

    Көпшілікке белгілі, осыдан бірнеше жыл бұрын аймақ басшысы Қырымбек Көшербаев білімде үлкен мәселе тудырған бір мезетте 27 мектеп директорын орнынан алып тастауға пәрмен берген-ді. Сол жағдайдан кейін білім саласында "сілкініс" болды. Білім басшылары мен ұстаздар нәтижеге бағыт­тал­­ған жұ­мысты жасау керек­тігін түй­­сінді. Ескі жараның ау­зын тырнамақ ниетте емес­піз, алайда қазірде білім беру орындарының директорларын тағайын­дау­да қоғам тарапынан көңіл толмаушылық байқалады. Білім саласын жайлаған жем­­­­­қорлық біраз жайттардың ба­­сын ашып беріп жатыр. Ал, оны талдап-таразылау, заңға қайшы әрекеттерге тосқауыл қоюда "қазақшылық" қағида кері әсерін беруде.

    Тағы бір жағдай. Осыдан бірнеше ай бұрын алматылық ұстаз басылым беттерінде директордың "қара тізіміне" ілінгенін айтып, мәселе көтерген еді. Себебі сұралған соманы ұстаз өз "уақытында" бермеген. №17 орта мектебінің мұғалімі Айнұр Күленбаева мектепте қаржы жинаған директордың бұл әрекетін батылы жеткеннен емес, шыдамы таусылғандықтан барып айтып отыр. Қазірде мәселе қаралып жатыр.

      Билікке базынасын білдіріп, саладағы сорақылықты айтатын мұғалімдерде ең әуелі "жұ­мысымыздан айырыламыз" деген қорқыныш бар. Сол себепті сұрағанын беріп, айтқанына көндігіп жүре береді. Іштей тынып, шыдамы таусылғандар үн қатып қояды. Бірақ мұнымен іс бітпейді. Білімдегі былықтардың барысы осылай жалғасып кете береді.

   

     Биыл білім саласында өзгерістер көп. Жаңар­тыл­ған білім беру мазмұнына көштік. Білім берудің жаңа моделін өткен номерлерімізде айтқан едік. Бұл жолы нақ­ты өзгерістер мен жаңалықтарға тоқталмақпыз.

    Жаңа оқу жылына екі аптадай уақыт қалды. Ата-аналар мен оқушылардың қауырт тірлігі басталды. Естеріңізде болса, осыдан бірнеше ай бұрын Қазақ­с­тан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 14 қаңтардағы №26 бұйрығымен орта білім беру ұйымдарына арналған міндетті мектеп фор­­масына қойылатын талаптар бекітілген еді. Бұдан былай мектеп формалары әр бiлiм беру ұйы­мында дербес шешеді. Әрине, бір мектепте бір стан­дарт сақталады. Тек барлық қазақстандық мек­теп­тер бірыңғай мектеп формаларына әзір көш­пей­ді. Жа­ңадан тігілетін мектеп формалары отандық өнім болуы тиіс. Министрлік қойған талап осындай.

    Қызылорда облысында да жаңа оқу жылына даяр­лық басталып кетті. Бүгінгі күні қолда бар мәліметке сү­­йенсек, Астана, Алматы қалаларындағы мектеп фор­­маларының орташа бағасы бастауыш сыныптарға 10 мың теңге, жоғарғы сынып оқушылары 18-20 мың теңге көлемінде сатылуда. Мектеп формаларының түсін, түрін әр мектеп ата-аналардың келісіміне сәй­кес таңдайды.

    Айдың басында Қызылорда облыстық білім бас­қар­масы басшысының міндетін атқарушы Құралай Ерта­шова жаңа оқу жылына дайындық жұмыстары жайында журналистерге брифинг берді.

    Құралай Ерташованың айтуынша, биыл оқулық тап­шылығы болмайды. Себебі қаралған қаржы өткен жыл­ғыдан әлдеқайда көп.

    - 2016-2017 оқу жылына оқушыларды оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендермен қамтамасыз етуге 662,9 млн.теңге қаржы бөлінген. 1-8 сыныптар үшін барлық пән оқулықтары, 4-сынып үшін ағылшын тілі оқу­лықтары, 9-сынып үшін "Зайырлылық және дін­тану негіздері" оқулықтары және барлық сыныптарға оқу-әдістемелік кешендері алынуда,-дейді Қ.Ер­та­шова.

     Оқулыққа қаржы толыққанды жеткенімен жыл­да­ғы жағдай қайталанбаса игі. Демонстрациялық жә­не қосымша кітаптарды ата-аналар өздері сатып алуға мәжбүрлемесе болды. Дегенмен басқарма ма­ма­ны жыл сайын оқулықтарға бөлінетін қар­жының кө­лемі ар­тып келе жатқанын назарға салды.

А.ҚАРАКЕСЕК

 

Бейсенбі, 28 Шілде 2016 12:44

ЖОСПАРЛЫ ЖАЗҒЫ ДЕМАЛЫС

| Автор: 

    Жазғы демалыс әрбір баланың көптен тағат­сыздана күтетін 90 күндік үзіліс уақыты. Осы кезең аралығында олар жазу, сызудан, үй тапсырма­ла­рын орындап, кітап оқудан біршама демалыс ала­ды. Дегенмен бұл балалар мүлдем өзін-өзі дамы­тып, жаттықтырудан алыстап кетеді дегенді білдір­мейді. Себебі, бүгінде әрбір баланың демалысын ұйымдастыру ата-ананың және білім саласы қыз­мет­керлерінің жоспарында тұрған мәселе. Яғни, балғындардың каникулды көңілді өткізуі үшін, олар­­дың бос уақытын тиімді пайдалануына қа­жет­ті жұмыстар жасалады.

    Жаздың екінші айы да аяқталуға жақын қалды. Ба­лалардың бір тобы осы уақыт ішінде жазғы лагер­ьлерде тынығып қайтса, ендгі бірі демалы­сы­ның соңғы күндерін сонда өткізуге дайындық үс­тін­де. Бұл тұрғыда Қызылорда қаласында балалар­дың жазғы демалысын ұйымдастыру барысы жү­йе­лі орындалып, жоспар бойынша жүзеге асып келеді.

   Қалалық білім бөлімінен алған мәліметтерге сүйен­сек, биылғы жазғы кезеңдегі балалардың демалыспен қамту көрсеткіші 91%-ды құрайды. 2015-2016 оқу жылында 1-4 сынып аралығындағы 23118 баланың, 5-7 сыныптардан - 11412 оқушы­ның және 8-10 сынып аралығында 7718 оқушы­ның, жалпы саны 42248 баланың жазғы демалысы жос­парланған және ол үшін жергілікті бюджеттен 25 млн.393 мың теңге қаржы қаралған. Ал, өткен 2015 жылы бұл сома 11 млн.676 мың теңгені құра­ған. Балалардың жазғы демалысын ұйымдастыру жолында бөлінетін қаржы көлемі жыл санап ұлға­йып, көңілге қонымды нәтижеге қол жеткізіп келе жатқаны байқалады.

 

   Негізінен кәріс халқы пафосқа көп беріле бермейтін халық. Әсіресе, білім беру саласында. Неге десеңіз айтайық, бұл елде сабақ уақытында сыныпқа Президент те кіре алмайтын көрінеді. Мұны ойдан құрастырып, не желікпе жаңалықтарға қарап айтып жатқанымыз жоқ. Осыдан бірнеше жыл бұрын шығыстанушы, аудармашы Дастан Ақаш Кореяға сапары барысында осындай ой түйіпті. Оның айтуына қарағанда, елдегі білім беру жүйесі, әсілі мұғалімдік қызмет бірінші кезекте бағаланады. Тіпті жергілікті халық арасында "Бірінші - ұстаз, кейін - Президент" деген астарлы тіркес қалыптасып кеткен.

   Білімде бергенінен берері мол Корея елінен салмақты тәжірибе жинаған Дастан Ақаш елдегі сапары барысын dalanews.kz порталында бөліседі. Біздің жүйемен сырт елдің реформаларын салыстырып, саралай келе өз көзқарасын білдіріпті.

   - Жалпы корей президенттері өздерін ғалым мен ұстаздан төмен қояды. Оған арланбайды. Атақты Пак Джон Хи (Оңтүстік Кореяны 1963-1979 жылдары аралығында басқарған) білімге көп көңіл бөлген. Ұстаздың қоғамдағы рөлін айқындау, оның беделін көтеруге бірінші кезекте президенттің өзі бастамашы болған,-дейді Д.Ақаш.

     Әлбетте, "әр елдің салты басқа" дерсіз, бірақ үлгі аларлық тәсілдер мен тетіктер көрші елдерде жетіп артылады. Тек көзқарасты сол арнаға бұру керек. Мүмкін менталитет шығар, біздің елде мектепке әкім емес, қарапайым білім бөлімінің маманы келсе де, "сабақты ұмы­тып", қағаз реттеп кетеміз. Ал, Президент келсе...

 

        Маусым айының алғашқы екі аптасында республика көлемінде өткен ҰБТ өз мәресіне жетті. Нәтижесінде бағы жанып, білімдерінің биіктігін байқатқан сырбойылық 143 түлек жоғары ұпай иемденіп, "Алтын белгі" иегерлері атанды. Жалпы қорытынды мәліметтерге сүйенсек, 2015-2016 оқу жылында облыс бойынша 6570 түлек мектеп бітірсе, оның 4507-і ҰБТ-де білімдерін сынға салған. Білім көкжиегінде сараланған сынақтан облыстың орташа балы 82,7%-ды құрап, 722 бітіруші түлек 100-ден жоғары балл, 4 түлек 122 балл жинаған.

    Түлектердің көптен күткен қуанышты сәтіндегі жоғары дәрежелі марапат "Алтын белгіні" облыс әкімі Қырымбек Көшербаев Н.Бекежанов атындағы қазақ музыкалық драма театрында салтанатты түрде табыстады. Мектеп бітіруші жастардың ата-аналары мен ұстаздары, мекеме басшылары, аудандық және қалалық білім бөлімдерінің басшылары "Бала шақтан - болашаққа" тақырыбында өткен тамаша кештің куәгерлері болды. Кеш барысында сөз алған облыс әкімі биылғы жылғы ҰБТ-дің нәтижелеріне тоқталып, өткен жылмен са­лыстырғанда "Алтын белгі" иегерлерінің саны артқандығын тілге тиек етті.

 

   Сыр өңірі биыл ұлттық бірыңғай тестілеуде үздік көрсеткішке ие болды. Білім сапасын таразылайтын сы­нақта бітіруші түлектер дайындықтарының осал болма­ған­дығын байқатты. Бұл - ұстаздардың он бір жылдық бі­лім беру жолында жасаған жұмыстары мен төккен тері­нің айқын көрінісі.

     Мәліметтерге жүгінсек, 2015-2016 оқу жылында Қы­зыл­орда қаласы бойынша 1894 өрен мектепті тәмамдаса, оның 1427-і ҰБТ-де білімдерін сынға салған. Нәти­же­сінде 31 бітіруші "Алтын белгі" және 73-і "Үздік аттестат" ие­герлері атануға лайықты екендіктерін дәлелдеп шыққан.

    "Алтын белгі" төсбелгісін тағынған қызылордалық тү­лектері қала әкімі Нұрлыбек Машбекұлының қабыл­да­уында болып, құттықтау лебізін тыңдады. Жиында сөз алған шаһар басшысы ұстаздардың еңбегін айрық­ша атап өтті.

     - Қадірлі үздіктер! Кешегі білім бәсекеге түскен сәт­те ұстаздарыңыздың талай жылғы төккен тер, еткен еңбегін ақтап, өңіріміздің абыройын асқақтаттыңыздар. Бұл сіздердің үлкен өмірге басқан қадамдарыңыздағы ал­ғашқы жеңістеріңіз деп санаймын және сол жеңіс­те­рі­ңізбен шын жүректен құттықтаймын,- деді Қызылорда қаласының әкімі Н.Нәлібаев кездесу барысында.

     Мұнан соң, мыңнан тұлпар екендіктерін дәлелдеп, озып шыққан үздік бітіруші түлектер кезекпен сөз сөй­леп, тиісті дәрежеде қолдау көрсеткені үшін қала әкіміне ал­ғыстарын білдірді. Шара соңында қала әкімі "Алтын бел­гі" иегерлеріне арнайы дайындаған сыйлықтарын та­быс­тап, тарихта қалатын тамаша сәтте естелік суретке түсті.

   Енді ұлттық бірыңғай тестілеуге 2015-2016 оқу жылы ара­лығында жүргізілген дайындық жұмыстары мен қо­рытынды нәтижесіне зер салайық. Қызылорда қаласы әкі­мі­нің ресми сайтында жарияланған мәліметтерге сүйен­сек, ҰБТ-ге қатысуға ниет білдірген оқушы­лар­дың 437-сі жеке оқу орталықтарында және 1005-і жеке пән­дер бойынша ата-анасының қаражаты есебінен да­йындықтан өткен. Жалпы білім беретін 49 мектеп бо­йынша бітіруші сынып оқушыларынының сынама тес­ті­леу қорытындысы қыркүйек айында - 57,6 баллды, ал сәуір айындағы көрсеткіште - 88,3 баллды құраған.

     Ұлттық бірыңғай тестілеуге дайындық жұмыстары бо­йынша әр ай сайын қалалық білім бөлімі жанындағы ке­ңесте талқыланып отырған. Қол жеткізген жоғары көр­сеткіш, кеткен кемшіліктер және жасалынуға тиісті жұ­мыстар уақытылы жоспарға енгізіліп, дер кезінде ша­ра­лар қаралды. ҰБТ-ге дайындық бойынша барлық пән­дерден мұғалімдерге оқу-әдістемелік құралдар алынған. Сондай-ақ, қалалық бюджеттен 2015 жылы тегін сынама тес­тілеуге 12 млн. теңге көлемінде қаржы қаралып, жал­пы саны 34188 болатын кітапшалар мен жауап парақ­та­ры алынып, мектептерге таратылған.

    ҰБТ-де жоғары көрсеткішке қол жеткізу үшін билік тара­пынан түлектерге көрсетілген қолдау аз еместігін бай­қауға болады. Жаңақорған ауданында орналасқан об­лыстық олимпиадалар мен қосымша білім беру орта­лы­ғында 2015 жылдың 10-19 қараша күндері 214 бала ҰБТ-ге дайындықтан өтіп, нәтижесінде көрсеткіш дең­гейі 15,0 балға жоғарылаған. Ал, 2016 жылдың 15-24 ақ­пан аралығында 153 бала дайындықтан өтіп, сынама тес­ті­леу қорытындысы 17,2 балға көтерілген.

    2015 жылғы ҰБТ қорытындысында тестілеуге қа­тыс­қан түлектер 1370-ті құраса, биыл бағын сынағандар са­ны біршама өскен. Ал, ҰБТ-ге дейін бағы жанған 9 оқу­шы халықаралық ғылыми жобаларда жүлдегер ата­нып, білім грантына ие болған.

 

М.ӘДІЛБЕКҚЫЗЫ

 

 

    Білім беру саласының басты эксперименті болған ұлттық бірыңғай тестілеудің де білімде қолданыста болғанына биыл 13 жыл. Талай жыл таласты тудырған, тіпті тақырыбы талқыға салынған ұлттық тест кезінде БҰТ (бірыңғай ұлттық тест) атанған еді. Себебі орыс тілінен тікелей аударылғандықтан мағынасы қоғам қайшылығын туғызды. "БҰТ басталды, БҰТ-тан өтпей қалды" деген сөздер қоғамда ерсілеу естілгендіктен билік сынақты ҰБТ деп өзгертуге мәжбүр болды.

Міне, 13 жыл бұрынғы халық пікірімен қайта жанданған ұлттық бірыңғай тестілеудің биыл соңғы сындарлы сәті. Себеп келесі жылдан бастап "ұлттық тест болмайды, форматы өзгереді" деген ақпараттар желдей ескен еді. Айтып-айтпай не керек, ел жадында қалған, талай түлектердің болашағына бағыт сілтеп, ендігі бірінің төзімін тауысқан ұлттық тесттің игілігін де, кемшілігін де сын сағатта сынадық. Білімді анықтаудың төте жолы болған ұлттық тестілеудің биылғы жылы айтар жаңалығы бар. Сы­нақтан сүрініп, беті қайтып, тұғырдан түскен түлектердің қайта бағыт алуына мүмкіндік беріледі. Әрине, ақылы қызмет арқылы. 2242 теңге. Қайта тапсыру сынағы тамыз айының екінші аптасында өткізілетінін айта кету маңызды. Жаңа министрдің жаңаша шешімі шекті деңгейді жинамаған түлектер үшін таптырмас тәсіл болғаны рас. Алайда, халық арасында бұл жүйені білім министрінің "бизнесіне" бағалап жатқандары бар.

Тағы да бір өзгеріс. Биылдан бастап ЖОО студенттерінің контингентін қалыптастыру Ережесіне сәйкес педагогикалық мамандық бойынша білім аламын деушілерге мамандыққа бейімділігінен қосымша сынақ өткізіледі. Биліктің бұл қадамының екі жағы бары белгілі. Қуантарлығы, мұғалімдік мамандыққа кім көрінгеннің оқуына жол берілмейді, бейімділігі бақыланады. Десе де мұғалімдік мамандықты жүрек қалауымен тандағандардың саны аз, тестіден бөлек қосымша сынақ тапсырса мамандыққа бет бұратындардың са­ны сиреп кетпей ме деген қауіп бар.

Хош! Ұлттық тест - елдегі білім деңгейінің өлшемі, оқушы мен мектептің білім барысын таразылайтын тетік. Жыл сайын ұлттық тестілеудің өткізілу барысын қадағалап, халықпен жүздесіп, түлектермен тілдесетініміз рас.

Сыр елінің сындарлы сәттегі биылғы сынағын сараламақ ниеттеміз.

 

Сайт бойынша іздеу

Сауалнама

Күнтізбе

« Қазан 2017 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Серіктестер