Газеттің ПДФ нұсқасы

Ұстаз мәртебесін бірге көтерейік!

Бізге жазылыңыз!


Республикалық "Ұстаз мәртебесі" газетіне жазылу құны

Қазпочта арқылы 6 айға - 1680 теңге(қала үшін)

6 айға - 1800 теңге (аудандар үшін)

Редакция арқылы 6 айға - 1560 теңге

Редакцияға хат

Email:
Тақырып:
Текст:
Білім

Білім (142)

       Соңғы жылдары білім са­ласында­ғы соны бетбұрыстар кімге де болмасын, алға қарай қадам басып, ілгері жыл­жудың қажеттігін сезіндіреді. Уа­қыт ағымы бәсекелестікке жол ашып тұрған сәтте кері шегініп, тас бүркеніп ала алмаймыз. Бұл әсіресе, білім саласына топтасқан ағартушылардың, ба­лаға білім беретін ұстаздардың, ілім іздеген жастардың, білуге ұмтыл­ған оқушыларға сыналар шақтың келгенін білдіреді. Бүгінгі айтпағымыз да сол, білімдегі талаптардан туындайды. Естеріңізде болар, өткен оқу жылында мектеп табалдырығын аттаған 1-сынып оқушылары жаңартылған білім беру мазмұны бойынша білім алып шықты. Жаңа жүйенің жа­ңалығына жұрттың да айтары аз болмады. Мұны қайталап айтпай-ақ қоя­лық. Ал, биылғы жылы 2, 5, 7-сыныптың оқушылары жаңартылған білім мазмұны бойынша білім алмақ. Оқу жылы басталар шақта өткен жылды қо­рытындылап, жаңа жылға жаңа міндеттемелер алатын, жыл бойына жемісті жұмыс жасаған ұстаздардың марапат төрінен көрінетін дәстүрлі тамыз мәслихаты өтетіні баршаға бел­гілі. Білім саласының даму динамикасын ай­қындайтын ұстаздардың басқосу жиынының бұл жолғы тақырыбы - "Қазақстанның жаңғыруы 3.0 - білімнің үлесі". Алдымен Елордада рес­публикалық тамыз мәслихаты ұйымдастырылды. ҚР Білім және ғылым министрлігі ұстаздар кеңесіндегі келелі ой мен межелі міндеттерді халыққа ашық жеткізу үшін онлайн-конференция өт­кізуді жөн көріпті. Алайда, техникалық қателік­тер­ге орай тамыз жиынын онлайн кө­руге мүмкіндік болмады. Кейіннен кон­ферен­цияның толық нұсқасы әлеуметтік желілерде жарияланды.

   Мақсат бір, міндет айқын. За­манауи білім беру талаптарына жауап беретін оқушыларды тәрбиелеп шығару. Берілген бі­лімнің ертеңгі күнге қажет­ті­лігін сезіндіру. Республикалық педагогтар кеңесінен кейін министрлік ұсынған міндеттер мен оқу жылына дайындық дең­гейін пысықтау үшін республиканың барлық аймақтарында тамыз мәслихаты аталып өтті. Күні кеше Қызылорда облысындағы ұстаздар басқосуы А.Тоқмағанбетов атындағы мәдениет үйінде ұйымдастырылды. Келелі кездесуге облыс әкімі Қырымбек Көшербаев, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Мектепке дейінгі және орта білім департаментінің директоры Шолпан Каринова, Ыбырай Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының вице-пре­зиденті Мариямкүл Мұқатаева, "Назарбаев Зияткерлік Мектептері" дербес білім беру ұйымы Білім беру бағдарламалары орталығының директоры Жанар Абдильдина, Қазақстан Республикасы Парламенті Сенатының депутаты Мұрат Бақтиярұлы қатысып, білімдегі негізгі мәселелерге тоқталып, ой­ларымен бөлісті.

   Тамыз кеңесіне қатысушылар алдымен көрме жұмысымен танысты. Көрмеде аудандар мен Қызылорда қаласының бі­­лім саласы бойынша даму көрсеткіштері кітап көрмелері, оқу­шылар шығармашылығын қамтыды. Сыр елінің ұстаздар жи­ы­нына келген қонақтарға ай­мақтағы білім саласында атқарылған жұмыстар баяндалып, әр­түрлі тақырыпта спи­кер­лер­дің баяндамалары тыңдалды.

   Рухани жаңғыруға бет бұ­рып, ұлттық құндылықтарды са­­наға қайта жаңғыртуға күш алған тұста оқушылардың ті­ліне, діліне, тарихына, әде­биеті мен мәдениетіне, салт-дәс­түріне берік, рухы мықты, танымы мен тағылымы кең адам етіп қалыптастыруда негізгі сын, салмақ та ұстаздарға арты­ла­­ды. Жиынның арқау етер тақырыбының негізгі өзегі осында жатыр. Мұны ҚР Білім және ғылым министрлігі Мектепке дейінгі және орта білім департаментінің директоры Шолпан Каринова да нақтылай түсті.

   

  Өткен аптаның бейсенбісінде Қазалы ауданында құрылысы аяқ-талған қос мектептің ашылу салтанаты өтіп, оған облыс әкімінің орынбасары Р.Рүстемов пен облыстық мәслихат хатшысы Н.Байқадамов  қатысып қайтты.

   Майдакөл ауылындағы №98 мектеп 200 орынға лайықталған. 183 оқушы білім алатын аталмыш мектепте спорт зал, медициналық бөлме, 80 орындық асхана және 120 орындық мәжіліс залы талапқа сай жабдықталған.

   Мектептің ашылу салтанатында сөз сөйлеген Руслан Рүстемов жаңа ғимаратта жаңа оқу жылын бастағалы жатқан білім алушылары мен ұстаздар қауы-мына сәттілік тіледі. Ауылдық әйелдер кеңесінің төрайымы Кү-ләш Лекер жаңа мектептің құрылысына ауыл халқының дән риза екендігін жеткізді. Ал 11 сынып оқушысы Шархан Мұхаммед-Қанапия арнау өлеңін оқыды.

   Аудандағы құрылысы аяқталып, жаңа оқу жылында жұмысын бас-тайтын екінші мектеп Шилі ауылында орналасқан. Мұнда 50 орындық мектеп 20 орындық балабақшасымен ел игілігіне берілді. Мектеп заманауи оқу құралдарымен жабдықталып, балалардың сапалы білім алуына барлық жағдай жасалған. Ардагер ұстаз Қуаныш Ысмағұл шалғай ауылдан осындай зәулім мектептің салынғанына ризашылығын білдірді. Қонақтар лингафон кабинетіндегі балалардың ағылшын тілін үйрену дәрісін көріп, оқушылардың білім алуына кедергі жоғына көз жеткізді.

    Мұнан бөлек Қазалы ауданына арнайы атбасын бұрған қонақтар Қ.Сәтбаев атындағы №216 орта мектеп жанынан жүргізіліп жатқан қосымша құрылыс нысанымен танысып қайтты. Мұндағы жаңа ғимаратта спорт зал, асхана, ер және қыз балаларға арналған шеберхана қамтылған. Ал құрылыс жұмыстары облыстық бюджеттен қа­ралған қаражаттан бөлін­ген 194,0 млн. теңгеге атқарылған.

   Үш жыл бұрынғы деректерге көз жүгіртсек, Қазалы ауданындағы апат­­тық жағдайдағы мектептер тоғыз болса, 2016 жылға дейін 4 мектеп, 3 балабақша құрылысы жүр­гізілді. Ал өткен оқу жылында бес апаттық жағдайда тұрған мектептердің құрылысы басталып, оқу жылының соңында Бірлік және Лахалы ауылдарындағы мектеп ғимараттары пайдалануға берілген болатын.

  Қазалы ауданы Шәкен ауылында бүгінде жаңа мектеп ғимаратының құ­рылысы жүргізілуде. Сонымен қатар, 5 квартал аймағында 300 орындық мектеп салынып жатыр. Қазалы ауданындағы апат­­тық жағдайда деп танылған мектептердің мә-селесі осылайша мерзімінен бұрын толық шеші­мін табады деген сенім бар.

  Ауданда 36 білім беру ұйымында барлығы 14 364 бала білім алады. Олардың 8739-ы мектепішілік спорттық секциялар мен түрлі үйірмелерге қатысады. Сонымен қатар аудандық оқушылар үйі, Қорқыт ата атындағы балалар музыка мектебі мен "Өнер және спорт" орталығы сын­ды 3 қосымша білім беру ұйымы жұмыс жасайды.

   Өткен оқу жылы 11 сыныпты 713 оқушы бі­тіріп, 458 оқушы Ұлттық бірыңғай тестілеуге қатыс-ты. Қатысу пайызы 64,2. Орташа балл 88,1-ді құрап, нәтижесінде облыс бойынша Қазалы ауданы көш бастады. "Алтын белгі" белгісін 57 оқушы, үздік аттестатты 7 оқушы ие­ленді. Тестілеуге қатыс­қан 458 түлектің 319-ы жоғары оқу орындарының грантын жеңіп алды.

"Ұстаз-ақпарат"

 

    Жаңа оқу жылы қарсаңында Жаңақорған ауданы М.Нәлі­баев және Төменарық ауыл­­дарында құрылысы аяқталған жаңа мектептердің салтанатты ашылуы өтті. Осындай 3 жаңа мектеп 24 тамызда Арал және Қазалы аудандарында бой көтеріп, жаңа оқу жылында жұмысын бастамақ.

   М.Нәлібаев ауылындағы жаңа мектептің ашылу салта­натына облыс әкімі Қырымбек Көшербаев арнайы қатысып, ауыл тұрғындарының қуаныш­тарына ортақтасып қайтты.

  - Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев өзінің жыл сайынғы Жолдауларында білім саласына аса көңіл бөліп отыратынын өздеріңіз білесіз­дер. Облыс көлемінде жыл сайын жаңа мектептер пайда­ла­нуға берілуде. Осылайша апаттық жағдайдағы мектептерді жоюға қол жеткізіп келеміз,- деді ат­қарылған жұмыстардың нәти­же­лі­гіне тоқталған облыс әкімі Қ.Көшербаев өз сөзінде.

   Ауданның Төменарық ауы­лын­дағы екінші мектептің ашы­луына облыс әкімінің орын­басары Руслан Рүстемов қаты­сып қайтты. Мұндағы оқу ошағы 300 орындық. Қосымша айта кетер­лігі, Жаңақорған ауданында осыған дейін апаттық жағдайда деп танылған 6 мектептің биыл құрылысы жүргізіліп, жаңа ғимараттары бой көтеруде.

"Ұстаз-ақпарат"

       Қазалы ауданында білім бе­ру саласы қызметкерлерінің дәс­түрлі тамыз конферен­циясы өтті. Бұл жолғы отырыс "Қазақстанның жаңғыруы 3,0 - білімнің үлесі" тақырыбын арқау етті. Кеңесте қазалылық педагогтар атқарылған істерді таразылап, болашақтың мін­деттерін айқындады.

   Аудан әкімі Нажмадин Шамұратов білім сапасына үл­кен мән беріп, оқушыларды кәсіби бағыттау жұмыстарын күшейту, ата-аналармен тиімді әрекеттестікті қамтамасыз ету сияқты мәселелерді алдағы оқу жылында басты назарда ұстауды тапсырды.

    Биылғы Ұлттық бірыңғай тестілеу кезінде қазалылық тү­лек­тердің облыс бойынша ең жоғары көрсеткішке ие болып, көш бас­тағаны белгілі. Ұстаздар қа­уы­мына алғысын білдірген аудан бас­шысы алдағы уақытты көр­сеткішті жақсартып, бұдан да жо­ғары табыстарға жетуге талпыну қажеттігін баса айтты.

    Оқу жылының ойдағыдай өтуі білім саласының тізгінін ұстаған бас педагогқа байланысты. Облыстық білім басқармасының басшысы Бақытжан Сайлыбаевтың саланы басқарып отырғанына да біраз жыл болды. Білім саласының жүрек соғысы атқарылған жұмыстың нәтижесімен өлшенеді. Себебі білім беру бағыты үнемі халық назарында. Сондықтан болар, атқарылған әрбір іске қойылар сұрақ та көп. Демек, салмақ ауыр, жауапкершілік жоғары. Мектепке дейінгі тәрбие, бастауыш, орта, жоғары білім кезеңдерінің өз алдына міндеті бар. Соған сәйкес, атқарылар ауқымы кең.

    Алда - жаңа оқу жы­лы. Дайындық қалай? Оқушыларды нендей жа­ңалықтар күтіп тұр? Оқу стандартына өзгерістер ене ме? Сансыз сұрақ­тар­дың жауабын тарқату мақсатында бас педагог Бақытжан Сайлыбаев жыл­да журналистермен кездеседі. Білімдегі бас­ты өзгерістерге тоқ­та­лып, журналистердің ел ішінде айтылып жүрген сұрақтарына жауап қа­йыр­ды. Тақырыпты кеңі­рек баяндайық.

 

ОҚУШЫ САНЫ 6 МЫҢҒА КӨБЕЙДІ

   Қазір күнделікті ақпа­раттардан бірінші сы­нып­қа баратын оқушы­лар­дың көбейгені айты­лып, оған мұғалімдердің жетіспеушілігі жазылып жатыр. Әсіресе, ірі қала­ларда бұл мәселе күйінде қозғалуда. Қызылорда об­лысында да білім алуға бағыт бұрған оқушы­лардың көбейгені рас. Алдағы 2017-2018 оқу жылында облыстағы 293 жалпы білім беретін орта мектептегі оқушылар кон­тингенті 6 мыңға артыпты. Демек, оқу жы­лында барлығы 149 мың бала білім алмақ. Оның ішінде 1-сыныпқа келе­тін балалар саны 700-ге артып, 18911-ге жетіп отыр. Осы ретте, жиі сөз етілетін мәселе бар. Қа­зірде ата-аналар баласы­н мектеп-лицейлерге бер­генді қалайды. Әсі­ресе, ел аузында жүрген Мұ­рагер, №3,15 білім ошақ­тарына баласын апа­ра­тындардың қарасы қа­лың. Бұл өз кезегінде мек­­тептердің орын тап­шылығын тудырады. Десе де, білім заңдылығына сәй­кес, мектеп орна­лас­қан ай­мақтың оқушы­лары сол мектепке алы­нуы ке­рек. Егер бала саны аз болған жағдайда өзге ау­мақтан оқушыны қа­был­данады. Яғни, мек­тепті ата-ана таңдаға­нымен бөлінген сынып санына сәйкес жүреді.

       "Менің күнәлі періштем" деген киноны көріп пе едіңіздер? Осы фильмді қарап отырып, "ол өзі періште болса, күнәсі несі?" деп бір абдырап қалғанмын. Сөйтсем, шынымен де періштенің, яки біз періште санайтын жандардың лас істермен айналыса беретініне көзі­міз жетті. Көзге кінәсіз көрінетін балалардың адам нанғысыз қыл­мыстарын құзырлы орындар жіп­тік­теп айтып бергенде, көңіл бір құла­зып қалды. Баланың қолымен жа­сал­ған қылмыстың түрлері жылдан жылға өсіп барады. Кәмелетке тол­мағандарға жол көрсетіп, әдепке келтірмесе, бұзақылық бой бермей кетуі мүмкін. "Бүкіл бала бұзақы" деуден аулақпыз, әрине. Тек әрбір ата-ана баласының араласатын ортасы қандай болса, ол да соған қарай бейімделетінін естен шығар­маған жөн.

  Сабаққа бармай, сабалақ күй кешіп, сандалып, одан қалды өзге­нің мүлкіне көз салып, сұғанақ­тық­қа салынған жасөспірімдер Қызыл­ордада да бар. Ата-ананың қадаға­ла­уынан шығып, өз білгенін жасап, әб­ден кезбеліктің кебін киген ба­лаларға біздің қоғам жана­шыр­лықпен қарайды. Қарайды да, бұза­қылық жасаса, темір тордың ызға­рын сездірмей, суық түрменің түбі­не танбай, әуелі адам болудың жо­лын ұсынады. Яғни, облыстық де­виантты мінез-құлықты балаларға арналған интернатқа жібереді. Бұл интернатқа қандай балалар барады, қандай тәрбие алады, оған тоқтал­мас бұрын алдымен бұл күйге же­темін дегенше қызылордалық жас­өспірімдердің қандай әкімшілік құқық бұзушылық жасағандарына шолу жасайық.

   Бір байқағанымыз, қай заманда да қылмысты кім жасасын, қай түрі болсын, басынан ешкім сипаған емес. Тегеуріні қатты жаһандану дәуірінде діндарлардың да, ділмарлардың да дегбірін қашыратын қылмыстарын күнде естиміз. Дегенмен де ауқымды қылмыстық топтардың қатарын толтыратын бүгінгі кәмелетке толмағандармен жасалынып жат­қан жұмыстар да ұшан-теңіз. 2017 жылдың 6 айында Қызылорда қаласы көлемінде кәмелеттік жасқа толмағандармен жасалған заң бұзушылықтарға зер салып көрдік. Көңіл көншітпейді. Жергілікті полиция қызметінің ювеналды полиция бөлімшесінің ақпараты бойынша балалардың қолымен жасалатын заң бұзушылықтың басым бөлігі түн мезгілінде орын алған. Ірілі-ұсақты қылмыстарды еш жерде оқымайтын не жұмыс істемейтіндермен қатар орта мектеп, колледж оқушылары да жасайтын болған. Көше кезіп, бұзақылыққа бой алдырып жүргендердің арасында қыз баланың кездескені ойландыра түседі. Осы орайда баланы қадағалайтын ата-ананың салғырттығы да байқалады.

       Уақыт өткен сайын бі­лім саласына қойылар та­лап тереңдей түсуде. Ши­рек ғасыр ішінде білім са­ласы небір тосын рефор­малар мен өзгерістерді өн бойынан өткізді. Жасы­ра­тыны жоқ, бірі сәтті, ендігі бірінің бір қайнауы кем бол­ды. Мұны уақыт өте келе білім саласының ма­мандары, ең әуелі ұстаздар түсініп келеді. Өткен жыл­дан бері ҚР Білім және ғы­лым министрлігі білім са­ласына бетбұрыс әкелетін жаңартылған білім беру мазмұнын жүйеге енгізді. Алғашқы сынақ бірінші сынып оқушыларынан бас­­талды. Баланың функ­цио­налдық сауатты­лы­ғына баса мән берілді. Енді міне, кезең-кезеңімен, бі­лім терминімен айтқанда спиральдік жүйеге сәйкес биыл  2,5,7-сынып оқу­шы­­­­ла­ры жаңа формат бо­йынша білім алуға көшеді.

   Қай кезде де ескі жү­йеден жаңаға ауысу көпке күдік әкеледі. Алайда жү­йеге енген білім мазмұны мұғалімдердің жұмысын әлдеқайда жеңілдірек ет­пек. Мұны бірнеше жыл бұ­рын тәжірибеден өткі­зіп, нәтижелілігін байқа­ған Назарбаев Зияткерлік мектептерінің мамандары мойындап отыр. Мұны ескерген министрлік тәжі­рибені орта мектептерге енгізу бағытында педагог­тардың тамыз конфе­ренциясы алдында сек­ция­лық жұмыс ретінде жүр­гізуді тапсырыпты. Жаңартылған мазмұн бойынша білімін жетіл­дірген әр аймақтың ұс­таз­дары дербес білім бе­ру орны Назарбаев Зият­керлік мектептерінде өткен секциялық семи­нар жұмыстарында бі­лім­дерін практика жү­зін­де тағы да бір сынай түсті. Қызылордадағы ұстаздар жиыны химия-биология бағытындағы Қызылорда Назарбаев зияткерлік мектебінің базасында өтіп, оған өңірден 700-ге жуық ұс­таз қатысты. Ұстаз­дар жиынына облыстық бі­лім басқармасы бас­шысының орынбасары Бағдат Бердәулетов та­мыз мәслихатының ая­сын­да өтетін пән мұға­лімдерінің секциялық жұмысының маңызды­лы­ғын сөз етті. Соны­мен қатар басқосуға Ы.Алтынсарин атын­дағы Ұлттық Білім Ака­демиясының маман­дары, Қызылорда қала­сындағы педаго­гика­лық шеберлік орталығы және облыстық оқу орта­лы­ғының мамандары жүр­гізіп, білгенімен бөлісті.

   Жаңа мазмұн жан-жақты зерделеуден өтіп, тәжірибеде сыналды. Республика бойынша 30 пилоттық мектеп дербес тәжірибені енгізудің тәжі­рибе алаңына айналды. Мұғалімдер біліктілігін көтерді, база жасақталды, мазмұн жаңаланды. Халықаралық тәжі­рибе де тыс қалдырылмады. Айталық, жаңартылған білім мазмұнын қабылдамас бұрын отандық ғалымдардың еңбектері зерттеліп, түрлі елдердің орта білім деңгейі сараптан өтіп, Финляндия, Сингапур, Корея, Қытай, Ұлыбритания, АҚШ, Ресей және басқа елдердің стандарттары мен оқу бағ­дарламалары назарға алынды.

Сейсенбі, 22 Тамыз 2017 09:31

ОҚУШЫЛАР БАҒАНЫ ҚАРЫЗҒА АЛАДЫ

| Автор: 

   Қашанда тәртіпке бас иетін аспан асты елінің халқы білім беру ба­­ғы­тында да қатаңдық саясатынан тай­ған емес. Қытайлық оқу­шы­­лар­дың білім алу процесінде өзін­дік ұстанымдары бар. Мектеп пар­тасында отырған әрбір оқушының білімі жан-жақты тексеріледі. Біздегідей емес, қы­тайлық оқушылар жеке-дара партада отырады. Ал, жалғыз отырған оқушының жа­­нындағы әріптесінен бақылау па­рақтарын көшіру мүмкін емес. Десе де ел аумағындағы бірқатар мек­тептер білімге жаңа реформа ен­­гізіпті. Нақтысын айтқанда, қы­тайлық оқушылар ұстаздарынан ба­­ғаны қарызға ала алады. Бұл ба­ға­лар банкі деп аталады. Ерте тұ­ра­тын елдің ұстаздарды білім процесіне осындай тәжірибені енгізуді жөн көріпті.

  Қытайда білім деңгейін анық­тай­тын арнайы емтихан жүргі­зі­леді. Дәл осы сынақтан көптеген оқу­­шылар сүрініп, межелі бағаларды ала алмайтын көрінеді. Жағдайды зерттеген шығыс қытайдың Нанкин қаласындағы №1 мектеп директоры Хуан Кан қарызға баға беру арқылы оқушылардың бағасын реттеудің жолын шешіпті.

   Тәжірибені төрт тоқсан бойы қолданып көрген ұстаздар тиім­ділігі бар екенін сезінген. Қарызға берілген бағалардың қайтарымы бар. Әрбір оқушы емтихан барысында бағасы жетпей қал­ған сәтте осы мүмкіндікті пай­­даланып, есесіне белгілі та­қы­рыпқа орай презентация жасап, оны қорғайды және лабораториялық жұмыс жүргізеді. Сондай-ақ, сынақ уақытында қо­сымша сұрақтарға жауап бе­ру арқылы қарызды өтеуге болады. Мұ­ның емтихан уақытында қолайлы екенін оқушылар түсінеді.

   Дүниеге адамның ізін жалғар жаңа ұрпақ келгенде тәрбиенің онымен қатар жүретін егіз ұғым екені белгілі. Түзу тәрбиені бала бойына тал бесіктен сіңіреді деп жатады дана халық. Тіпті тәрбие туралы ата-бабадан беріге дейін жеткен түрлі жөн-жоралғылардың тізімін естігенде болашақта бұзық­тық жасайтын бала болмайтындай көрінеді. Сонда жаман бала қай­дан шығады?

   Қолдағы деректерге көз салса­ңыз, қорқынышыңыз ұлғая түседі. Облыстық прокуратура берген мәліметке сүйенсек, 2017 жыл­дың І жарты жылдығында Қызыл­орда облысы бойынша кәмелетке тол­маған 68 жасөспірім қылмыс жасаған. Басқаша айтқанда, өңі­рімізде екі-үш күннің ішінде мек­теп жасындағы бала ірілі-ұсақты қылмысқа барып отырған. Оның ішінде Қызылорда қаласында кәме­летке толмағандармен жа­сал­ған қылмыстар саны былтырғы осы кезеңмен салыстырғанда 100 пайызға өсіп кеткен. Кәмелетке толмағандармен топтасып жасал­ған қылмыстар саны 133.3 пайыз­ға көтеріліп кеткен. Арасында қыз балалардың бары ойландыра түседі. Бұл сандарды тарқатып, кейін толығырақ тоқталатын боламыз. Алдымен қиын немесе "жаман бала" қайдан шығаты­ны­на көз жіберейік. Әлбетте, біз қы­зына кесте ұстатып, ұлына қамшы өргізген кешегінің көрінісін емес, қоғамның бүгінгі бет-бейнесін сөз етпекпіз. Тек қазақ емес, тұтас қазақстандық ата-ана қазіргі қоғамға қандай ұрпақ әкеліп, оларды қалай тәрбиелеп жатқандығына жауап іздейміз.

  Тіршілік жалғасып, дүние кезегін жалғайтын жаңа буын күн санап артқан сайын елімізде мем­лекет тарапынан тәрбие саласына аса жауапкершілікпен ден қо­йылуда. Тіпті балабақшалар мен мектеп мұғалімдеріне қойылатын талап күшейді. Алайда бұл бала үшін бар жауапкершілік тек білім мекемелерінің мойнына арты­лады дегенді білдірмейді.

   Таяқтың екі ұшы бар деген секілді, қазіргі өскелең жастар­дың бірінші тобында жақсы нәти­желерге қол жеткізіп, елдің абы­ройын әлем алдында асқақтатып жүргендері бары қуантады. Ал, екінші топта бұзақылық жасап, өмірдегі өз орнын таба алмай ерте жастан жолынан адасып жатқан жастардың бары қапаландырады. Ел үшін қауіптісі қайсысы? Әри­не, екінші топтағы буын. Мұны көз көріп, құлақ естіп жүргені жасырын емес.

Сейсенбі, 15 Тамыз 2017 11:06

Министр мәселені қалай шешпек?

| Автор: 

   

    Білім саласы тағы да сынға ілікті. Өт­кен аптада ата-аналар мен оқу­шы­лардың көптен күтіп жүрген білім гранттарына ие болған талап­кер­лердің тізімі жарияланды. Білі­міне сенген түлектердің тағатсыз­да­на күтіп жүрген тізімнен өз есімдерін таба алмауы, ұпайы жоғары бола тұра грант иегері атана алмаған та­лап­керлер комиссия шешіміне ке­ліспей қарсылық білдірген еді. Қоғам көзқарасын өзгерткен тақы­рып әлеуметтік желіде де қызу тал­қыланып, әркім әртүрлі пікір біл­дірді. Басты себебі ата-аналар мен түлектер бюджеттен бөлінген білім гранттары әділетсіз тағайындалған деп есептейді. Халықтың ашық тал­қысына түскен білімдегі мәсе­леге билік қарап қалмады. Ең әуелі түсінбеушіліктің себебін түсіндіруге асыққан ҚР БҒМ Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім департаментінің директоры Гүлзат Көбенова мәселені былайша түсін­дірді. Жауапты толықтай бергенді дұрыс көрдік.

   "Кез келген ата-ана мен талап­кер білім грантынан үмітті екені тү­сі­нікті. Биыл министрлік бакалав­риат бойынша грант саны 6 мыңға артты. Дегенмен, таңдау барысында ескеретін жайт - әр түрлі мамандық бойынша бөлінген гранттар саны да біркелкі деңгейде емес. Нәтиже­сінде әр мамандық бойынша білім грантын алу үшін белгілі бір дең­гейде балл жинау қажет. Мамандық таңдау талапкерлер мен олардың ата-аналарының таңдауы болады. Көбіне заң, қаржы ісі сынды таны­мал,  сондай-ақ, грант саны аз бөлін­ген мамандықтарға сұраныс түседі. Оған қоса, талапкерлер нақты бір ЖОО таңдайды. Сондықтан грант алу үшін ҰБТ ұпайлары әртүрлі мамандықтар мен ЖОО-ына қарай өзгешеленеді. Бұған қоса ата-аналар ауыл квоталары мен жеңілдіктерді пайдаланатын басқа да катего­риядағы адамдардың бар екенін де ескеруі тиіс. Ондай талапкер ҰБТ-дан алған ұпай санының төмен бол­ға­нына қарамастан грант иегері атанады.

   Министрлік жоғары балл алған талапкерлерге ЖОО-ның грантта­рының бөлінуіне ұсыныс жасайды. Сонымен қатар, министрлік биыл әр облыс әкімі гранттарының бөлінуіне жағдай жасады. Алдағы 2 апта ішінде әкімдіктермен осы бағытта жұмыс жасалады. Бірде-бір талапкер назар­дан тыс қалмайды".

   Білім жолына түскен "Алтын белгі" иегерлерінің гранттан қағылуы түлектердің ішкі қарсылығын туғызды. Себебі грант бөлінісі тек бір рет берілетіндіктен алаңдаушылық­тың басым болатыны белгілі. Әлеу­меттік желілерде "бұл білім саласындағы былық, мұны министр­лік реттеп, талапкерлердің ұпайла­рын қайта қарау керек" деген сарын­да ұсыныстар болды. Білім саласын салыстырмалы түрде талдап жүрген Нұрмұхаммед Байғараев фейсбук­тегі парақшасында "гранттар бөлісін­дегі жағдай министрдің қаншалықты жұмыс жасайтынын анықтап берді" деген сипатта жазба қалдырған.

   - Министр Ерлан Сағадиев пай­далы өзгерістер әкеледі деген біраз үмітім болған. Себебі қазақ баласы мектептен түлеп ұшқанда, қазақ жә­не ағылшын тілін еркін меңгеруі ке­рек деген ойдамын. Бірақ соңғы ҰБТ талаптары мен грант үлестірудегі қабылданған шешімдер - бәріне су сеп­кендей болды.

Сайт бойынша іздеу

Сауалнама

Күнтізбе

« Қазан 2017 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Серіктестер