Айтарым бар

   

Жанболат Ошақбаев, жас кәсіпкер: 

    Кәсіп бастайтын адам үшін қаржылық сауаттылықтың маңызы зор. Қазіргі таңда екінің бірі кәсіпкер болып кетті ғой. Алайда, барлығының еңбегі жемісті болып жатқан жоқ. Кәсіпкерде әрқашан «Б» жоспары болуы керек. Есеп білмеген адам қарапайым сауданың да жөнін біле бермейді. Сондықтан, бизнес бастамас бұрын қаржылық сауаттылықты меңгеріп алу керек. Себебі, алғаш кәсіп бастаған адамның бухгалтерге, сатушыға, кассирге жеке-жеке жалақы төлеуге шамасы жетпейді. Осы қызметтің бәрін өзі атқарып, кәсіптің басы-қасында жүрген адам ғана жоғары жетістікке қол жеткізе алады.

baribar.kz


Ұстаз мәртебесін бірге көтерейік!

Бізге жазылыңыз!


Республикалық "Ұстаз мәртебесі" газетіне жазылу құны

Қазпочта арқылы 6 айға - 1740 теңге (қала үшін)

6 айға - 1920 теңге (аудандар үшін)

Редакция арқылы 6 айға - 1680 теңге

Редакцияға хат

Біз туралы

Редакция құрамы

 Бас редактор – Нұрлан Нұрмахан

Жауапты хатшы –

Абай Тағыберген 

Журналистер

Толыбай Абылаев 

Айдар Сайлауов 

Жүлдызай Қалиева


 Байланыс телефоны:   8(7242) 20-16-19

Электронды пошта: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Фейсбуктегі парақша аккаунты: ustaz.martebesi.kz

Email:
Тақырып:
Текст:
Білім

Білім (300)

Жұма, 13 Сәуір 2018 05:25

ҒЫЛЫМИ ЖОБАДА КӨШ БАСТАДЫ

| Автор: 

    Жақында Алматы қаласында Халықаралық ғылым мен білімді қолдау орталығы мен М.Тыныш­баев атындағы Қа­зақ көлік жә­не коммуникациялар академиясының ұйымдастыруымен "Білім берудің жаңа сапасы-рухани жаңғырудың негізі" атты республикалық ғылыми-практикалық конференциясы өткізілді. Конференция аясында мектеп оқушыларының республикалық ғылыми жобалар сайысын өткізуі жоспарланған. Осыған орай, Қызылорда қаласында 2017 жылдың 25 қарашасында өткізілген "ORDA JUNIOR-2017" ІІ облыстық ғылыми жобалар сайысында ерекше көзге түсіп, жүлделі І орын ие­ленген Белкөл кентіндегі №189 орта мектебінің 4"А" сынып оқушысы Бағдат Омаров "Төрт түліктің төресі түйе өнімінің пайдасы" тақырыбындағы ғылыми жобасымен жолдама алған болатын. Ғылымға ден қойған жас ұрпақты қолдау мақсатында өткізілген "Жас ғалым - 2018" республикалық мектеп оқушылары арасындағы ғылыми жоба байқауында ерекше қабілетімен танылып, жүлделі I орынды марапатталды.

  Ғылыми жетекшісі бастауыш сынып мұғалімі Шырын Бекмағанбетова ғылым мен білімнің жаңғыруына заман талабына сай зерделі, жеке тұлғаның шығармашылығын арттырудағы еңбегі орасан зор. "Шәкіртіміздің жаңғыру жолындағы жар­қын белесі жоғарыдан көрінді. Бағдаттың бойында алғырлық, зеректік, ұғымталдық, әрбір жаңа іске қызығушылық танытатын жақсы қасиеттері көп. Бағдаттың болашақта елінің абыройын көтеретініне сеніміміз мол",- дейді жетекшісі.

     Бұл марапат мектебіміздің абыройын асқақтатты.

Гүлнар АМАНЖОЛОВА,

№189 орта мектебінің

бастауыш сынып мұғалімі

Жұма, 13 Сәуір 2018 03:51

ТАҒЫЛЫМЫ ТОҚТАМАС ТҰЛҒА

| Автор: 

   

    Бұл өмірден өткенінің бір жылы ішінде әр кез оның іс-әрекеттері мен сөздерін еске ала отырып, кейіпкерімнің әр ісіне тиянақты қарайтын, өзі­нен сөзін, сөзінен ісін ажы­­­ратып қарауға болмайтын тұлға екеніне көзім жеткендей. Сондықтан оның бүгінгі, кейінгі ұрпаққа үлгі болар қасиеттерін айшықтауға күш салуды жөн көр­дім. Оның ішінде, өзіме, ме­нің өмірге деген көзқарасыма ық­пал еткен тағылымдарын мы­­салға алуды мақсат тұт­тым. Бұған себеп менің же­ке басымдағы аз да болса жетіс­тікке жеткенім болса, ата-анамнан бөлек, өмір даңғылында дұрыс бағыт-бағдар бер­ген ұстаздарымның ісі, бәрімізге артық етпес өнеге деп санаймын. Қалыптасқан социалистік болмыс жел қу­ған бұлттай ыдырап, ке­шегі өзі­міз қабырғасын қақырата қарғаған капитализм есігі­мізден сығалап, төр­ге ұмтыл­ғанда талайымыздың сана­мыз­ды сан сандырақ ойлар тұм­шалағанын көп адам жоқ­қа шығара қоймас. Ескімен жаңаның қа­шан­да талас-тартыста болатыны өмір заңдылығы. Бұрынғыдан бұрыла алмай, кейінгіге кіріге алмай, жан-жағымызға жалтақтап, кім не айтар екен деп, күн өткізіп біз де жүрдік. Капитализмнің өмір заңдылығын тек қатаң жағынан оқып-білген ұрпақ өкілі ретінде ма­ған, нарық тәртібі кезіндегі әр­­бір ұстаным туралы жылт ет­кен ақпарат қызық болғандықтан, із­деп оқып, жағалап се­­минарларға қатысып жүре­тін­мін. Сондай бір семинарда лектор "көпті үйренудің нақты жолы қолда бар мүм­кін­діктер арқылы аздан үй­ре­ну. Ең болмағанда, өз басшыңның жеке қасиеттерін зерделеп, кере­гін өзіңнің ұс­та­нымыңа пайдалана бер. Қанша дегенмен, ол сенен бір саты болса да, ла­­уазымы жө­нінде де, табысы жөнінде де жоғары адам ғой",- дегені ойландырды. Оның үстіне белгілі мотиватор Д.Максвеллдің "адамдардың 95 пайызының жетіс­тікке жете алмауы кімнің артынан еруі, кімнен үйрену ке­ректігін біл­ме­гендігінен" де­генін оқы­дым. Ал, менің сол кезде қо­лым жететіні кафедра меңгерушім Мұстафа Матайұлы болатын. Содан бас­тап, ай­на­ласындағы­лар­дың бойынан жақсы қасиет із­деп, болашағына пайда кел­­тірер тә­уір жақтарын дамытудан шар­шамайтын ол кісінің ұстанымдарын өзіме көшіруге тырыса бастадым. Бұл әрекетті кейін қай басшымен жұ­мыс істесем де пай­­­­даланып келемін. Ал ен­ді, қазір заман талабы сан өз­ге­ріп жатқанда оның айналадағы құбылысты ұстамдылықпен саралап, алдын бағдарлаудың өрісті өне­гесін көр­се­тіп, орнымен ұқтыра алатындығы мен ойлағаннан әлдеқайда кең екен­­дігін кеш тү­сін­­гендей болып жүрмін. Мұс­текеңнің көзі тірісінде көп адам соны біле бермей­тін, ал енді ол қай­тыс болған­да жұрттың бәріне анық бола бастады.

Жұма, 13 Сәуір 2018 03:51

ТАҒЫЛЫМЫ ТОҚТАМАС ТҰЛҒА

| Автор: 

   

    Бұл өмірден өткенінің бір жылы ішінде әр кез оның іс-әрекеттері мен сөздерін еске ала отырып, кейіпкерімнің әр ісіне тиянақты қарайтын, өзі­нен сөзін, сөзінен ісін ажы­­­ратып қарауға болмайтын тұлға екеніне көзім жеткендей. Сондықтан оның бүгінгі, кейінгі ұрпаққа үлгі болар қасиеттерін айшықтауға күш салуды жөн көр­дім. Оның ішінде, өзіме, ме­нің өмірге деген көзқарасыма ық­пал еткен тағылымдарын мы­­салға алуды мақсат тұт­тым. Бұған себеп менің же­ке басымдағы аз да болса жетіс­тікке жеткенім болса, ата-анамнан бөлек, өмір даңғылында дұрыс бағыт-бағдар бер­ген ұстаздарымның ісі, бәрімізге артық етпес өнеге деп санаймын. Қалыптасқан социалистік болмыс жел қу­ған бұлттай ыдырап, ке­шегі өзі­міз қабырғасын қақырата қарғаған капитализм есігі­мізден сығалап, төр­ге ұмтыл­ғанда талайымыздың сана­мыз­ды сан сандырақ ойлар тұм­шалағанын көп адам жоқ­қа шығара қоймас. Ескімен жаңаның қа­шан­да талас-тартыста болатыны өмір заңдылығы. Бұрынғыдан бұрыла алмай, кейінгіге кіріге алмай, жан-жағымызға жалтақтап, кім не айтар екен деп, күн өткізіп біз де жүрдік. Капитализмнің өмір заңдылығын тек қатаң жағынан оқып-білген ұрпақ өкілі ретінде ма­ған, нарық тәртібі кезіндегі әр­­бір ұстаным туралы жылт ет­кен ақпарат қызық болғандықтан, із­деп оқып, жағалап се­­минарларға қатысып жүре­тін­мін. Сондай бір семинарда лектор "көпті үйренудің нақты жолы қолда бар мүм­кін­діктер арқылы аздан үй­ре­ну. Ең болмағанда, өз басшыңның жеке қасиеттерін зерделеп, кере­гін өзіңнің ұс­та­нымыңа пайдалана бер. Қанша дегенмен, ол сенен бір саты болса да, ла­­уазымы жө­нінде де, табысы жөнінде де жоғары адам ғой",- дегені ойландырды. Оның үстіне белгілі мотиватор Д.Максвеллдің "адамдардың 95 пайызының жетіс­тікке жете алмауы кімнің артынан еруі, кімнен үйрену ке­ректігін біл­ме­гендігінен" де­генін оқы­дым. Ал, менің сол кезде қо­лым жететіні кафедра меңгерушім Мұстафа Матайұлы болатын. Содан бас­тап, ай­на­ласындағы­лар­дың бойынан жақсы қасиет із­деп, болашағына пайда кел­­тірер тә­уір жақтарын дамытудан шар­шамайтын ол кісінің ұстанымдарын өзіме көшіруге тырыса бастадым. Бұл әрекетті кейін қай басшымен жұ­мыс істесем де пай­­­­даланып келемін. Ал ен­ді, қазір заман талабы сан өз­ге­ріп жатқанда оның айналадағы құбылысты ұстамдылықпен саралап, алдын бағдарлаудың өрісті өне­гесін көр­се­тіп, орнымен ұқтыра алатындығы мен ойлағаннан әлдеқайда кең екен­­дігін кеш тү­сін­­гендей болып жүрмін. Мұс­текеңнің көзі тірісінде көп адам соны біле бермей­тін, ал енді ол қай­тыс болған­да жұрттың бәріне анық бола бастады.

        Нарықта тұтынушы деген ұғым бар. Қандай да бір затты не тауарды сатып аларда оның сапасы мен құрамына мән беру керек. Алайда, күнделікті өмірде киер киім, ішер асымызға жете мән бермейтініміз жасырын емес. Салдарынан өмірімізге қауіп әкелетін мысалдар жетерлік ай­наламызда. Дүкен ішінде, ірі супер­маркеттерде заттардың сапасы мен шығарылған күніне қарайтындардың қатары сирек. Бірақ, жоқ емес. Әсі­ресе, орыс ағайындардың азық-түлік­тің мерзіміне қайта-қайта қарап, сезік­тенетінін жиі көріп жүрген болар­сыз. Ал, біздер үшін заттың құрамы мен сапасын тексеру ұят секілді көрі­неді. Мұны тым қатты майдалану деп түсініп жүргендер де бар өз арамызда. Бұл - қалыптасқан қағида.

   Хош. Тұрақты "Тілші түйіні" ай­да­­рының бүгінгі тақырыбы да осы сапа мәселесіне тікелей қатысты. Нақтысы - балалар ойыншықтары. Осыдан бірнеше ай бұрын ҚР Ден­саулық сақтау министрі Елжан Бір­танов сырттан елге келетін ойын­шықтардың 36 пайызынан астамы бала өміріне қауіпті деген ақпарат­ты жеткізіпті. Жағдайдың 4,7%-ын­да токсикологиялық көр­сет­кіш­те­рі­­нің болмауы, оның ішінде заттаң­ба­да жас ерекшелікті шектеу көр­сет­кіштерінің болмауы, материал құ­рамының, шығарылған елдің көр­­сетілмеуі 95,3 пайызын құрап­ты. Бірақ, ҚР Денсаулық сақтау ми­нистрлігі Қоғамдық ден­сау­лық­ты сақтау комитеті төраға­сы­ның орын­басары Б.Шәріп "был­тырғы жыл­мен салыстырғанда қауіп­сіз емес және сапасыз ойын­шық­тар­дың саны тек 0,4 пайызға азайған" дейді.

    Еуразия нарығына дендеп ен­ген мұндай ойыншықтардың зия­нын анықтаған жауапты мамандар­дың сөзінен кейін Премьер-ми­нистр Бақытжан Сағынтаев дереу шет елден келетін ойыншықтардың сапасы мен құрамын тексеруді тап­сырған-ды. Демек, бұл сатылымда самсап тұрған сырт елдің жылтыра­ған ойыншықтарының бәрі бірдей са­­палы деген сөз емес. Бала өмірі мен ата-ана таңдауына тіреліп тұр­­-ғ­ан ойыншық сапасына біз де зерт­теу жүргіздік.

    Қызылорда облыстық білім басқармасының ұйым­дас­тыруымен №10 дарынды балаларға арналған облыстық "Білім-инновация" лицей-интернатының базасында "Полицияның жас көмекшілері" отрядының I облыстық форумы болып өтті. Облыстық денсаулық сақтау басқармасы, облыстық есірткіге қарсы күрес басқармасы және жергілікті полиция қызметімен бірлескен жоба өңірімізде алғаш рет ұйымдастырылып отыр. Шараның негізгі мақсаты - жас ұрпақты патриоттық рухта тәрбиелеуге, құқықтық сана-сезімін арттыруға бағыттау. Сонымен қатар оқушылар арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алуға, оның себептерін анықтауға шақыру және жас полиция көмекшілерінің қатарын арттыру.

   Форумға облыстық білім басқармасы басшысының міндетін атқарушы А.Қасымова, облыстық денсаулық сақтау басқармасының бөлім басшысы О.Искаков, облыстық ішкі істер департаменті, жергілікті полиция қызметі ювеналды полиция бөлімінің бастығы, полиция майоры Ғ.Мұратбекұлы, есірткі бизнесіне қарсы күрес басқармасының аға инспекторы, полиция майоры Е.Бектасов және облыстық жастар ресурстық орталығы, "Жас құ­рылысшылар" жасағының жетекшісі С.Жұмабеков, облыстық наркологиялық орталықтың бас дәрігерінің міндетін атқарушы Г.Шарипқызы қатысты. Сондай-ақ қала, аудан мектептерінен келген 80-ге жуық мектеп оқу­шылары шараға атсалысты. Салтанатты жиынның ашылуында А.Қасымова сөз сөйлеп, жас полиция көмекшілеріне сәттілік тіледі. Форум аясында үздік эссе, плакат, фотосуреттер байқауларының жеңімпаздарын марапаттап, жеңісімен құттықтады. Ал, жастар ресурстық орталығының "Жас құрылысшылар" жасағының жетекшісі С.Жұмабеков оқушыларды ізденіске шақыра отырып, білімді де білікті азамат болып қоғамның жанашыр жастары ретінде жұмыс жасауына серпін берді.

Математик жұмысын есеп шығарудан бастау қажет

   Ілгеріректе математиканы физикамен бірге атайтын. Осы мамандық бойынша бітіргендерді физик-математиктер дейтін. Бүгінгі күнде­рі екеуі екі айрылып, екі сала болып кеткендіктен, екеуін жеке қа­растырғанды жөн көріп отырмын.

    Математика нақты ғылым саласы, жаратылыс тану бағытындағы бұл пәннің мектептегі орны ерекше деп айтуға болады. Математиканы жетік меңгерген оқушының өзіндік ойлауы, логикасының мықты болатыны мойындалған. Жалпы, қазақ баласы есепке жүйріктікпен таныл­ған ғой, бұл дала кезген, көшіп-қонып тіршілік еткен ата-бабаларымыздан, тегіміздің мықтылығынан, қанның тазалығынан болса керек. Есепке жүйріктік баланың сонау бастауыш сыныпқа келіп, мектеп табалдырығын аттаған кезден кө­бейту кестесін жаттаудан басталады. Ұстазы айтқан тапсырмаларды ынтамен орындап, төрт амалмен есептеуді жетік білген шәкірт бола­ша­ғынан үлкен үміт күттіреді.

    Соңғы жылдары ҰБТ сынамалары кезіндегі және басқа уақыттағы тексерулер математикадан бі­лім деңгейінің төмен екендігін көр­сетуде. Бұл - осы пәннен сабақ беретін мұғалімдердің атына айтыл­ған үлкен сын. Бұдан арылудың бір­ден-бір жолы лайықты кадрлар дайындауға ерекше көңіл бөлу керектігі түсінікті.

     Қазір жоғарғы оқу орнын бітіріп келушілер көп. Солардың санына сай сапасы көңілге күдік ұялатады. Бұрынырақта мектепті бітірген балалардың ішінен іріктеліп, ең таңдаулылары жоғарғы оқу орындарына баратын. Осы барғандардан өз мамандықтарының тамаша білікті мамандары шығатын. Соңғы уақытта мектеп бітірушілердің барлығы қалаға оқуға кетіп жатады, оқу ақы­лы болғандықтан, барлығы да сту­дент атанып, төрт-бес жылдан соң дипломдарын алып қызметке орналасады. Басқа-басқа, осындай мамандардың мектепке де келіп жа­татыны көңілді құлазытады. Мектепті ілініп-салынып әзер бітірген оқу­шы қалайша сол мектепке сабақ беретін мұғалім болып оралады? Бұл біздің қазіргі қоғамның ащы шын­ды­ғы, шындық айтылғаннан кейін түзетілмесе, оның үлкен апатқа ұшы­ратуы әбден мүмкін.

   Айтпағымыз, математика пәні мұғалімі жайында болғандықтан, мына бір естігенімді айта отыруды жөн көріп отырмын.

        Бала тілі - бал. Бөбек­тер былдырлап сөйлеге­нінің өзінде шынайылық пен мейірімділіктің желі есіп тұрады. Кіршіксіз бүл­діршіндер бүгін қалай тәрбиеленсе, болашақ со­лай өседі. Олардың көңіл терезелеріне дақ түспей, таза болса ғана нағыз аза­мат болып қалыптаспақ. Бұл жолға оларды бағыт­тап, бағдар беретін бірінші - ұстазы, екінші әрине кітап екені даусыз. Сол себепті Сыр елінің орта­лы­ғында балаларды ша­быттандыратын ерекше байқаулар дәстүрлі түрде өткізіліп келеді. Соның бірі - "Ертегімен есейем" жобасы.

   2 сәуір "Балалар кіта­бы­ның халықаралық күні­не" орай "Ертегімен есе­йем" жобасы аясында "Үш тілдің патшалығы" атты қалалық балабақшалар арасында байқау өтті. А.Тоқмағамбетов атын­дағы Мәдениет үйінде өнер көрсеткен балабақ­шада тәрбиеленіп жатқан балалар шетінен дарынды. Тәрбиешілерді ширай түсетін шара, ұлт көшбас­шысының "Рухани жаң­ғыру: болашаққа бағдар" мақаласы негізінде Қы­зылорда қалалық мәде­ниет және тілдерді да­мыту бөлімі мен қалалық кітап­ха­налар жүйесінің ұйым­дастыруымен, осымен алтыншы жыл қатарынан өткізілуде.

  Естеріңізде болса, 1967 жылдан бастап балалар және жасөспірімдер кітабы жөніндегі халықаралық кеңестің шешімімен 2 сәуір әйгілі ертегіші Ханс Хрис­тиан Андерсеннің туған күніне орай "Балалар кіта­бы­ның халықаралық күні" деп атау туралы ұсыныс жасалды. Қос қолдап қол­дайтын шараны ЮНЕСКО бекіткен болатын. Содан бері қарай әлемнің әрбір жерінде осы мереке тұрақ­ты түрде аталынып өтуде.

Сәрсенбі, 04 Сәуір 2018 11:26

БАС ЖҮЛДЕ ЖЫР ЕЛІНЕ БҰЙЫРДЫ

| Автор: 

        Өткен аптада елордамыз Астана қаласында "Ел жүрегі - Астана" деген атаумен жеткіншектер арасында үшінші республикалық жыр мүшәй­ра­сы ұйымдастырылды. Жыр дода­сына барған ақынжанды жетпіске жуық оқушының осалы жоқ. Әр­қайсысы әр аймақтың мықтысы. Мү­шәйраның шарты бойынша олар Аста­наны жырға қосып, жиырма жылдағы жетістіктерді бейнелі тілмен жеткізу керек. Сайыста Сыр елінің намысын қорғауға қаламыздағы №11 мектеп-лицейдің 6,7-сынып оқушы­лары Анель Аманкелді, Сымбат Сәрсен­баева және №197 қазақ орта мектебінің 11-сынып оқушысы Ерасыл Мамырұлы барған болатын.

   

    Әсілінде ұстаздар қауымы - кез кел­ген мәселенің ақырын күтетін ма­мандық иелері. Қандай тапсыр­ма, нендей мәселе болсын ақ-қа­расы шешілгенше байыппен күтеді. Ал, әңгіме білімдегі реформаларға ұласса ұстаздар жаңашылдыққа іш­тей қарсылық танытқанымен, сыртқа сыр білдірмейді. Мұнысы - "жо­ғарыдағыларға ұнамай қалып, жылы орнымнан босап қалмаймын ба?" деген ішкі қорқыныштың әсері. Сол себептен де болар, мұғалім мін­де­тіне кірмейтін қызметтерге де жоқ деп қарай алмайтын педагог­тар арасында білімдегі реформа­лар­ға қатысты ашық ойын айтатындар көп емес. Бірақ, бала оқытуда тә­жі­рибесі мол кәнігі мамандар соңғы жылдары ҚР Білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиевтің сала­дағы реформаларын түсіне алмай келетіндей. Әңгімені әрі созып, бері тартпай, нақтысын айтайық. Соңғы уақытта министрліктің "алдағы жы­лы пәндердің сағат санын қысқар­туға байланысты 8-сынып оқушы­ла­рына Қазақстанның физикалық геог­рафиясы пәні, 9-сынып оқу­шы­ларына Қазақстанның эконо­ми­калық және әлеуметтік геогра­фия­сы пәні оқытылмайды" деген жа­ңа­лығы география пәні мұғалім­дерінің көңілін алаң етті. Тақырыпты біз де зерделеп көрдік. Ендеше, мәселені рет-ретімен баяндалық.

   Отандық теледидарларда, кейін­нен әлеуметтік желіде "Реформа деп оқу­шыларды әліппеден айырған ми­нистрлік, енді география пәніне ауыз салмақ" деген түйдек тіркестегі мә­тін­дер шыққалы бері бұл сұрақ бала оқытып отырған әрбір ата-ананы ой­ландырмай қоймады. Тіпті мәселеге мінберден сөйлейтін депутаттардың да қосылуы түрлі пікірлерге алып кел­ді. Ізін ала бұқаралық ақпарат құ­ралдарында елге белгілі бір топ ұстаз­дар ҚР Білім және ғылым минист­рі­не ашық хат жолдап, мәселенің тү­сін­діруін сұраған. Көп ұзамай сала өкілдерінен жауап қайырылады. Де­генмен, педагогтар сауалдарға беріл­ген жауаптарға қанағаттанбай отыр­ғанын ашып айтқан.

         Цифрландыру дегелі бері елдегі барлық мектептерге санақ жүргізілгендей. Ауыл-ауылдағы білім ошақтарын заманауи құрал-жабдықтармен қамтамасыз ету, ең бас­тысы ауыл мектебіне интернет әкелу жұмысын бас педа­гог Ерлан Сағадиев өзі қадағалап отырған секілді. Себебі ҚР Парламент Мәжілісінде өткен жиында ҚР Білім және ғылым министрі Ерлан Кенжеғалиұлы білім саласын цифр­ландыруда 3 бағытта жұмыс жүргізіп жатқанын айтыпты. Ең әуелі орта білімді ақпараттандыруды, білім жүйесін басқару процестерін автоматтандыру және IT мамандарды даярлауға басымдық беріп отыр.

     Министр мынадай дерек келтірді. Қазіргі кезде елдегі 6960 мектеп интернетке қосылған, оның 62 пайызы жылдам интернетке қосылған,  есесіне  білім ордасының 37%-ы әлі де интернет игілігін сезіне алмай келеді. Мұ­ны­мен қоса, 2500 мектептің ішінде Wi-Fi желісі тар­тылған.

    Білім мәселелерін талқыға салған жиында бас педагог цифрландыруды мектепке енгізуде бастамалардың да бар екенін қаперге салды. Мәселен, бұрындары информатика пәні 5-сыныптан басталса, ендігіде 3-сыныпта оқытуды көздейді. Тіпті министр баяндамасында информатиканы 1-сыныптан енгізудің қамына кірісіп, сала эксперттерін жа­нына топтастырыпты. Мұның бәрі болашақта ІТ ма­мандығының іргетасын ерте қалау, әрі жаһанданудың ек­пініне ілесуден туындайды дегенді білдіріп тұр.

    Бастамаларды саралай келе министр білімдегі шешімін күтіп тұрған мәселелерге де екпін берді. Ең бас­тысы, Ерлан Сағадиев балалардың ақпарат алуда қол­же­тім­ді ету үшін мектептерге мұғалімдерді, балаларды ком­пью­терлермен, ноутбуктермен, смартфондармен жаб­дық­тауды қолға алып отыр. Мұнан басқа, электрондық журнал, цифрлік білім ресурстары секілді бағдарла­ма­лар­ды кез келген адамға ыңғайлы ету, бұл үшін әр прог­рам­ма­ның мобильдік нұсқасы жасалуы керектігін айтты.

    - Толықтай цифрландыруға көшсек, оқушы өз баға­сын, үй тапсырмасын, оқулықтарын көре алады. Соны­мен қатар, үйден шықпай ол мектепке, колледждерге, жоғары оқу орындарына түсу, құжаттарын тапсыру, басқа мектепке ауысу және сол сияқты жұмыстарды мобильді телефонда жасай алуы керек. Бұдан бөлек, сабақ кестесі болсын, өз портфолиосы, дипломдардың архивін жинап жалпы деректер базасын жасай алады,-дейді министр.

   Сағадиев сандық форматқа өту қоғам алдында әділ­дікті шығарады деп есептейді. Мәселен, жоғары оқу орын­дарының басшыларын тағайындау, гранттарды бөлу, балабақшаға кезекке тұру, аттестат пен диплом алуда ашық болуды қамтамасыз ете алады. Бұл халықаралық терминде blockchain деп аталады.

    Білім және ғылым министрі Ерлан Кенжеғалиұлы цифрландыру арқылы біраз мәселені оңтайландыруға болатынын жеткізіпті. Дегенмен, кез келген реформаның сәтті не сәтсіз болуы орындаушыларға, яғни ұстаз бен оқушыға тікелей қатысты екенін ұмытпайық.

А.ҚАРАКЕСЕК 

Сайт бойынша іздеу

Сауалнама

ҰБТ кезіндегі сынақ кітапшалары қаншалықты білімді таразылай алады?

Алдын ала межені байқау үшін - 27.9%
Ұлттық тестілеуге дайындықты пысықтау жолы - 37.2%
Ақша табудың амалы - 11.6%
Оқушының пәндік сабақтардағы бейінін байқатады - 23.3%

Total votes: 43
The voting for this poll has ended on: 07 Мам 2018 - 00:00

Күнтізбе

« Шілде 2018 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Серіктестер

 

Бұлтты

2°C

Қызылорда

Бұлтты

Құрғақ 93%

Жел 1.61 km/h

  • 5 Нбр 2015

    AM Fog/PM Clouds 6°C 0°C

  • 6 Нбр 2015

    AM Clouds/PM Sun 7°C 3°C