Айтарым бар

   

Жанболат Ошақбаев, жас кәсіпкер: 

    Кәсіп бастайтын адам үшін қаржылық сауаттылықтың маңызы зор. Қазіргі таңда екінің бірі кәсіпкер болып кетті ғой. Алайда, барлығының еңбегі жемісті болып жатқан жоқ. Кәсіпкерде әрқашан «Б» жоспары болуы керек. Есеп білмеген адам қарапайым сауданың да жөнін біле бермейді. Сондықтан, бизнес бастамас бұрын қаржылық сауаттылықты меңгеріп алу керек. Себебі, алғаш кәсіп бастаған адамның бухгалтерге, сатушыға, кассирге жеке-жеке жалақы төлеуге шамасы жетпейді. Осы қызметтің бәрін өзі атқарып, кәсіптің басы-қасында жүрген адам ғана жоғары жетістікке қол жеткізе алады.

baribar.kz


Ұстаз мәртебесін бірге көтерейік!

Бізге жазылыңыз!


Республикалық "Ұстаз мәртебесі" газетіне жазылу құны

Қазпочта арқылы 6 айға - 1740 теңге (қала үшін)

6 айға - 1920 теңге (аудандар үшін)

Редакция арқылы 6 айға - 1680 теңге

Редакцияға хат

Біз туралы

Редакция құрамы

 Бас редактор – Нұрлан Нұрмахан

Жауапты хатшы –

Абай Тағыберген 

Журналистер

Толыбай Абылаев 

Айдар Сайлауов 

Жүлдызай Қалиева


 Байланыс телефоны:   8(7242) 20-16-19

Электронды пошта: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Фейсбуктегі парақша аккаунты: ustaz.martebesi.kz

Email:
Тақырып:
Текст:
Білім

Білім (300)

Дүйсенбі, 26 Наурыз 2018 05:23

«СЫРДЫҢ СҰЛУ СТУДЕНТ АРУЫ - 2018»

| Автор: 

        Елбасының «Рухани жаңғыру» бағдарламасына сәйкес Қызылорда қалалық «Жастар ресурстық орталығы» КММ мен «Болашақ» университеті колледжінің ұйымдастыруымен «Сырдың сұлу студент аруы – 2018» байқауы өткізілді.

   Қазақ қызы деген абыройлы, асқақ есімнің жастар санасындағы ғажап бейнесін қалыптастыруда және сыртқы сұлулық пен ішкі әдеміліктің үйлесімділік табуда сайыстың маңызы зор. Аталған іс-шараға 10 оқу орнынан ана тілін еркін меңгерген, қазақтың ұлттық салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын жетік білетін қыздар қатысты.

   Қыздардың сұлулығы мен білімділігін сынға алатын сайыстың сарапшылары ретінде облысымызға белгілі «Сыр үміті» жастар сыйлығының лауреаты, Қызылорда облыстық филармониясының әншісі Б.Молдабергенов, «Қазақ аруы — 2013» арулар байқауының жеңімпазы А.Қанатбаева, «Сырғалым» той орталығының жетекшісі А.Бектұрғанова, Н.Бекежанов атындағы Қызылорда облыстық музыкалық драма театрының актері, шоумен, киноактер Ж.Санат және әділ қазылар алқасының төрайымы, саясаттану ғылымдарының phD докторы, «Мисс Қызылорда-1998» сұлулық байқауының жеңімпазы, 2000 жылғы ЖОО арасында өткен республикалық арулар сайысының жеңімпазы С.Баянбайқызы төрелік етті.

Сейсенбі, 20 Наурыз 2018 06:34

18 МИИЛЛИОН – 18 МИЛЛИАРД

| Автор: 

         Қазақтың саны 18 миллионнан 18 миллиардқа же­тетін күнді де көрерміз.  Әйткенмен, біз айтатын мәселе бұл емес. Қазір банк жағалағанның бәрі бірдей қарызға кіріп жатыр дей алмаймыз. Ақшасы бар, азын-аулақ қор жинаған азаматтар банктер арқылы білім алуға қар­жы жинайды. Әрине, білімге инвестиция салатындар көп емес болса да, келешек үшін қаржы жинап, мақ­сатты жоспар құратындар нарықтың құбылмалы жағ­дайын есепке ала отырып, қимылдайды.

    Мұны неге айтып отырмыз? Білім алып, оқу аяқ­таған түлектердің басым бөлігі ақылы оқудың қиын­дығын сезінеді. 4 жыл ішінде университеттерге мил­лион­нан аса  қаржы құятын ата-аналар таңдауы таразы­сына түскен түлектерге мамандық алып береді. Себебі мемлекеттік грант саны шектеулі. Бабы пен бағы қатар шауып, үздік ұпай еншілеген жастар грантта оқи алады. Ал, қалғандары ата-ана қалтасындағы қаржысына білім алады. Бірақ, соңғы жылдары мамандар сөзімен сөй­лесек, мемлекеттік білім беру жинақтау жүйесіне ақша салып келеді. Мектеп жасындағы баласына осы кезден ақша жинап, банкке сақтаған ата-аналар ақылы оқудың ал­дын ала алады. Жақында Астанадағы "Қаржы орта­лы­ғы" АҚ президенті Асқар Ибрагимов "Қазақпарат" агенттігіне берген сұхбатында депозитін білімге жұм­сай­тындардың саны артып отырғандығын назарға салды.

         Соңғы кездері білім са­ласында бірізділік жоқ де­генді жиі құлақ еститін бол­­ды. Саланың жүрек соғы­сын білетін мамандар дәл осы жүйенің жоқтығын оқу­лықтың олқылығымен бай­ланыстырады. Бірақ, билік оқулық жазуда кем­шілік­терге жол бермейміз деп ақ­талады. Оқушы тү­сі­нігіне ауыр, мағынасы екіұшты оқулықтардың са­пасына қатысты сын­дарды тізбек­теп, пробле­ма­ның шетін шығарып, ар­найы сарапта­малық мақала да әзірлеген едік. Жалпы оқу­­лық жазуда ҚР Білім және ғылым министрлігі өт­кен жылы жаңа оқу жы­лына енетін кі­таптардың сапалы әрі ойға қонымды шығу үшін жер-жерді ара­лап, оқулық ав­тор­ларымен мұғалімдерге кездесу ұйым­­дастырған-ды. Қы­зылорда қаласына кел­ген сәтте біз де салмақты жиын­ға қатысып, мектеп оқушыларының қолын­да­ғы оқулықтың ішкі маз­мұ­ны мен сапасын сөз еттік. Жал­пы сол жиында біраз мәсе­ленің ұштығы көтеріл­ді. Оны "Оқулық жазу кем­ші­лік­терді кешірмейді" де­ген тақырыппен толық­тыр­дық. Сол басқосуда са­ла маман­дары келер жыл­дың оқулы­ғында сыни ескертпелердің назарға алынатындығын қаперге салып еді. Енді, мі­не, жа­қында ҚР Білім және ғы­лым министрлігі 2018-2019 жылғы оқу жылына ар­нал­ған оқулықтарды қо­ғамдық талқылауға ұсын­ғанын хабарлапты.

   Бұл не үшін қажет? Білім саласына бас ауыртып жүрген қоғам белсенділері, ата-аналар соңғы кезде оқулық жазуда кемшіліктердің қаптап кеткенін ашық айтып, әлеуметтік желіде бас педагогтың өзіне мәселені турасынан қойып үлгерген еді. Себебі оқулық жазуда жекеленген баспалардың жеке авторлармен бірлесе жазған оқулықтарында баланың біліміне, әрі оқудың сапасына сызат түсіретін мысалдар мен мәтіндерді байқап, ұлардай шулағаны есіңізде болар. Осы олқылықтың орнын толтыруда министрлік қоғамдық бақылау тетігін ойлап тапты. Яғни, оқулық жазылып біткеннен кейін кез келген азамат "Оқулық" ғылыми-практикалық орталығы сайтынан әртүрлі сыныптағы пәндердің оқулығын электронды түрде қарап, кемшілігін уақытында жаза алады. Бірақ, білім саласында тәжірибесі мол, ақиқаттан аттап кете алмайтын ұстаздар жаңа тетікті білімдегі сансыз реформаның біріне балап отыр. Белгілі ұстаз Аятжан Ахметжан оқулықтың сапасын тексеретін арнайы орталықтың жұмысын күнделікті жұмысбасты ата-ана тексере алмайтынын, егер мойын бұрып қараса, оған кемі 1-2 жыл уақыты кететінін алға тартып еді бізге берген сұхбатында. Ұстаз барлық оқулықтарды электронды түрде қарап шығу мүмкін еместігін, бұл өзімізді-өзіміз алдағанмен тең дегенді батырып айтты. Дегенмен "Оқулық" ғылыми-практикалық орталығының мамандары оқулықтарды қоғамдық бақылау механизмі баспаға кетуге әзір тұрған оқулықтардың уақытында кемшілігін анықтауға мүмкіндік беретінін айтудан жалықпайды.

          Құрығы сағат санап ұзарып келе жат­қан жаһандану дәуірінде ілім-білімнің орны бөлек. Сұраныстың артуына бай­ла­нысты жас өрендер өз өрелерін өрістету үшін әлемді аралап, ғылым жолында жүр. Бұл - білімде шекара жоқтығының дәлелі. Шар­тарапты аралап, ғылыми шығарма­шы­лығы мен білімінің шыңына шығу мақсатында жастар шекара асып, білім алуды құп көреді. Әрине, мүмкіндігі барлар ғана. Осы орайда Мұхаммед пайғам­бар­дың (с.ғ.с) "Білімді Қытайда да болса игер!" деген хадисі еске оралады. Қытай демекші, осы республикада өмір сүріп жатқан қазақ бауырларға өз атамекенінде білім алуына жағдай жасалған. Қазіргі таңда мыңнан астам жас өз еліне келіп, емін-еркін білім алуда. Олардың қауіпсіз­ді­гіне жоғарғы оқу орындарының өздері жауапты. Тек бұл ғана емес. Қазақстанда өмір сүріп, шет ел­де білім алуға құмартқан жандардың қара­сы да қалың.

   Ендігі кезекте, шығысымыздағы Шың елі мен Сыр елінің арасына білім көпірін салған екі студенттің пікірін са­лыс­тырып көрелік. Бағым Қарасаева Қы­зылорда облысы, Арал ауданы, Қызыл­жар елді мекенінде дүниеге келген қазақ­тың қарапайым ғана қаракөзі. Ол №81 орта мектептің 9-сыныбын бітіргеннен кейін, А.Е.Букетов атындағы Қарағанды мемле­кет­тік университетінің колледжіне қазақ тілі және әдебиеті базалық білімі бо­йынша оқуын тәмамдайды. Ал, қазіргі таңда Қытай Халық Республикасының білім грантында халықаралық журналис­ти­­ка мамандығы бойынша білім алып, тәжі­рибе жинақтау үстінде.

   Екінші кейіпкер Таңжарық Нұрлан. Қытайда мектеп бітірген қазақ бауыры­мыз өнерге, өлеңге етене жақын. Алға­шын­да Шыңжаңдағы Құрылыс универ­си­тетіне оқуға барғанымен білім алуына мұрша болмапты. Халал өнім тауып жеу мұң­ға айналып, сабақтың қарқынына іле­суге шамасы келмегенін айтады. Кейіннен Қазақстанға тегін оқуға жолдама барын естіген ол бірден құжаттарын дайындап, атамекенге қарай ат басын бұрады. Сөйтіп, Қорқыт ата атындағы Қызылорда мемле­кеттік университетінде бір жыл дайындық курсын бітіргеннен соң журналистика мамандығына грантқа түсіп, оқуға мүм­кіндік алады.

     

    Ұлттық бірыңғай тест - оқу­шылар үшін ең маңызды кезең, оқушылардың орта мектепте алған білімін жалпы бағалау көрсеткіші. Бір ұпай­дың жетпей қалуынан оқу­шылар мемле­кет­тік оқу гран­тынан, көп жағдайда ЖОО-ға ақысыз түрде оқуға түсу мүм­кіндігінен айырылады. Оқу­шы­лар үшін келесі жылы оқуға қайта тапсыру ұғымы мүл­де мойындалмайды, өздеріне қа­­жетті ұпай санын жинай алмау - үлкен психологиялық дағда­рыс. Расында, жыл аяғын­дағы ҰБТ-ға дайындық - көп жағдай­да балаларды жағымсыз психо­логиялық соққыға әкеледі. Оқу­шылар­дың ҰБТ жағдайындағы жеке басының психологиялық күй-жайы оларды нашар күй­зеліске, стресске әкеліп соқ­тыр­уы мүмкін. Кейде тестті ойда­ғы­дай орындап, қа­жетті ұпайын жинаған жағ­дайдың өзінде, жоғарғы көр­сеткіш иегерлері біраз уақытқа дейін психоло­гия­лық жағымсыз күйді бас­тан өткізеді. Мұның себебін балалардың қарқынды да­йын­да­луымен байланысты бола­тын уақыт кестесінің қысым­ды­лығымен, жеке баста­рындағы уайымдау­ла­рымен, жыл бойы бастан ке­шірген ҰБТ-ға деген қор­қы­ныш, үрей сезімдерімен, алын­ған тесттің нәтижесіне ұзақ уақытқа дейін сенбеуі­нен туындайтын "түсі­нік­сіз" се­німдерімен және т.б. пси­хологиялық ерекше­лік­тері­мен түсіндіруімізге болады. Ал нәтижелері теріске шық­қан оқушылардың психоло­гиялық күй-жағдайы мүлдем нашар­лайды деуге болады.

    ҰБТ жағдайына дайындық оқу­­­шылар арасында ғана емес, олардың отбасы, ата-анасы, мек­теп әкімшілігі, пән мұғалімдері, пси­холог мамандар арасында, мек­теп пен жанұялық өзара қарым-қа­тынаста жүреді. Мұның өзі оқу­шылардың ішкі жағдайына теріс әсерін береді, себебі балалар өз­де­рін үнемі бақылауда сезінеді, кей­де өзіне бағытталған үлкендер та­ра­­пынан көптеп бөлініп жатқан кө­­ңіл аударушылықты қатты сезі­неді, содан "егер сенімнен шыға ал­масам", "ойдағы үмітті ақтай ал­ма­сам" деген ойдан туындайтын қор­қы­ныш сезімдері де болады. Бала­лар көбінесе, бұрын-соңды өздері­не деген үлкен жауап­кер­ші­лікті се­зініп көрмеген, сондықтан өздері­не отбасы тарапынан айты­латын "Балам, жақсылап дайын­дал, грант иегері болуың керек!" деген жылы сөздерді жауапкер­шілік тұр­ғыдан қабылдап, алдын ала үрей­лене бастайды. Тек жанұя жағ­­дайында ғана емес, кейде мек­тепте оқушылар үшін педагог ма­мандары тарапынан болатын "Жақ­­сылап дайындалайық!" деген сөздер де жеткілікті. Көптеген мұ­ғалімдер өз пәні бойынша жыл бойы бос уақытын оқушыларды тес­­тілеуге дайындау үшін жара­тады, мектептер оқушылардың бос уақыттарын ҰБТ-ға әр пән бо­й­ынша дайындайтын факуль­та­тив­тік, яғни қосымша сабақтармен қамтып қояды, ата-аналар бала­лар­дың үйдегі бос уақытының да­йындықпен өтуін қадағалап оты­рады, құрбы-құрдастарының бар­лы­ғы дайындық пен уайым үс­тін­де. Жеке басының психологиялық қысымға түсуінің себебі осында. Бұл жағдайды ата-аналар мен пе­дагог мамандары ескере жүрген жөн. Егер оқушы жай, сабырмен, яғни айтарлықтай қысым көрмей, кейбіреуі тіпті еш дайындалмай жүргеннің өзінде-көп жағдайда, тіпті ҰБТ кезінде де психология­лық жағымсыз күй кешеді, себебі топтағы атмосфераның жалпы қы­сымы оқушыға беріледі. Мұны оқу­шылардың тыныс алу сфера­сындағы психологиялық климаты десек те болады. Сонымен қатар, топ­тың психологиясында "бір-бі­ріне жұғу" немесе "жұқтыру" деп аталатын топтағы әлеуметтік-пси­хо­логиялық құбылыс және оның орындалу заңдылықтары бар. Бұл жерде сынып ұжымындағы жеке­ле­­ген оқушылардың жағымсыз пси­­хо­логиялық әсерлері мен күй­ле­рінің бір-біріне санасыз түрде (бейсана­лық) жұғуын мысал ретін­де кел­ті­ру­­ге болады. Яғни жалпы педагоги­ка­лық процестегі жүріп жат­қан да­й­­ындық шаралары оқу­шы­лар то­бы­на психологиялық (ті­келей не­ме­се жа­нама) әсерін ти­гіз­бей қой­май­ды. Мысалы, белгілі бір оқушы­ның пси­­хологиялық кү­йі, дайын­дығы, ем­­­тиханда өз-өзін ұстауы қа­лыпты бо­­луы мүмкін. Бі­рақ тестілеу ке­зін­де топтың атмос­ферасындағы пси­хо­логиялық қы­сымы оқушылар ара­сында бір-бірі­не алмасады, әлгі ба­ла­ның да ішкі күй-жағдайының бұ­зылуы әбден мүмкін. Сондықтан, оқушыларды кез келген жа­ғым­сыз психология­лық жағ­­­­дайға қар­сы тұруға, бұл жағ­­­даят­тарда өзін ұстай бі­луге үй­ретудің маңызы зор.

Ұлтын сүйетін тұлға қалыптастыру - тарихшы мұғалімнің міндеті

     Ел тарихын, өткені мен кеткенін, ке­ше­гісі мен бүгінін, болашағын оқытып үй­рететін пән - тарих сабағы. Бұл пән мұ­ға­ліміне өткен тарихи оқиғаларды жетік білумен бірге, тарихи оқиғаларды оқушының көз алдына елестете, ұлттық рухты бала бойына сіңіре білуі керек. Қазақ халқы басынан талай зар заманды, қиын-қыстау кезеңдерді өткеріп, сонда да жойылмай аман қалған. Кешегі Кеңес Одағы кезінде бізге өз тарихымыз туралы өте аз айтылып, басқа елдердің та­рихы баса оқытылды, әсіресе орыс та­рихына ерекше мән берілді. Ол жылдары ұлт тарихының дұрыс оқытылмағаны былай тұрсын, ұлы орыс халқы болмаса, біздің бабаларымызды жабайы, еш­теңені айыра білмейтін, бейшара қы­лып ұғындырды. Қазақтың өткен тарихы туралы шындықты айту, жазу айып саналып, ондайларға ұлтшылдық таңбасы басылды. Ойымызға белгілі ақын Қадыр Мырза-Әлінің "Біздің тарих бұл-дағы қалың тарих, мұқабасы болса да жұқа бірақ" дегені оралады. Тек енді ғана біз өз өткеніміздің ақиқатын саралайтын, өз бағамызды бере алатын дәрежеге жеткендейміз, бұл - тәуелсіздігіміздің арқасы. Келер ұрпақ осы кезге дейін қо­лымыз жетпеген тың деректермен таныса отырып, мәселен, қытай мұрағаттарындағы ата-бабаларымыздың ұлы күрес­терінің жайын біліп, өткеніміз үшін қысылмайтын болады.

   Еліміз егемендігін алғалы бері тарихымызға да басқаша көзқарас қалыптаса бастады. Оқушының ойына тарихты жаңашылдықпен түсіндіре алатын, олардың өз ұлтын мақтан ете алатын етіп тәр­биелеу, білім беру - тарих пәні мұғалі­мі­нің міндеті.

    Тәуелсіздігімізді алған соң тарихты қай­та таразылау керектігі ақиқатқа айналды. Мектеп қабырғасындағы жас ұр­пақтың тарихты терең білуі пән мұғалімінен басталады. Ал, тарих әуел бастан әдебиетпен байланысты, біте қайнасып кете барады, екеуі егіздің сыңарындай бір-бірінен ажырағысыз ұғымдар. Көр­кем шығармаларда халық басынан өт­кен оқиғалар әдеби тілмен суреттелсе, тарихи еңбектерде нақты дәлдікпен ай­ты­лады. Пән мұғалімі оқушыға бұл фактілерді айтумен жеткізе білсе, санасына сіңірсе, онда мақсаттың орындалғаны.

         Білім беру саласында жа­ңартылған білім беру бағ­дар­ламасы енген сәттен бастап ел ішінде түрлі сұрақтар қаптап кетті. Себебі білімдегі әрбір реформа мұғалім, бала, ата-анаға да тікелей ықпал етеді. Сондықтан болар, бі­лім мазмұнына енген жаңа­шыл­дықтар қоғамның реак­циясын бірден байқатады. Айтары бар азаматтар, пікірі қалыптасқан педагогтар министрлік мамандарымен мәселелерді мінберде көтеріп ке­леді. Дегенмен, жаңа жү­йе, білімдегі басы ашық сұ­рақтарды ұстаздардың өз ара­сында талқылау қажеттігі жиі сөз арасына шығып жүр. Осы себепті ҚР Білім және ғылым вице-министрі Асхат Аймағанбетов Қызылордаға келіп, соңғы кезде көрініс тапқан білімдегі өзгерістерді түсіндіруді мақсат етіпті. Ай­мақ педагогтары мен басшы­ла­рының басын қосқан жиын­ға Қызылорда облысы әкімінің орынбасары Руслан Рүстемов және облыстық мәс­лихат хатшысы Наурыз­бай Байқадамов қатысты.

    Баса айту керек, кездесу көз көріп, құлақ естіп жүрген жиындарда айтылатын жат­танды жауаптың бірі бол­мады. Вице-министр жаңар­тыл­ған білім беру бағдарла­масынан бастау алған жаңа­шылдықтардың не үшін қолға алынғандығын жіпке тізген­дей баяндап берді. Ендеше, біз де оқырман ойына салмақ салмай, сала бағыты бо­йынша бөліп бергенді жөн көрдік.


ЖАЛАҚЫ ЖАЙЫ

    Елбасы жыл басталысымен педагог қауымның жұмысын айрықша елеп, ұстаздардың жалақысын арттыру қажет екенін тапсырды. "Жала­қы жоғарылайды" деген құ­лаққа жағымды жаңалық барлық ұстаздарға қатысты емес. Үстеме айлық жаңар­тыл­ған білім беру бағдарламасы бойынша білімін жетіл­діру курсынан өт­кен ұстаздарға қа­рал­ған. 1 қаңтардан бастап жаңартылған бағытта са­бақ беретін мұғалімдердің айлық жала­қы­сы 30 пайызға артты. Алайда, ек­піні қатты ақпараттық қоғамда ұс­таз жалақысы "мемлекеттік базалық ай­лық (17600) теңгеден 30 па­йыз­ға артады" деген ақпараттар желдей есті. Вице-министр Асхат Қанатұлы бұл ақ­параттың шындыққа жанаспайтындығын ашып айтты. 1,2,5,7-сы­нып­тарға сабақ беретін ұс­таздардың бұ­рынғы ай сайын алатын жалақы­сы­ның мөлшерінен есептелетіндігін жеткізді. Мұнан бөлек, жа­ңа аттеста­циялаудан өткен мұғалімдерге 30-50 пайыз аралығында жала­қы­сына үс­те­ме қосылмақ. Асхат Аймағанбетовтың айтуынша, үстемақыны алу үшін ұстаздар екі кезеңдік ұлт­тық клас­си­фи­кациялық тест тапсырады. Сы­нақ­тың бірінші кезеңі педагогтың өз пәніне қатысты, екін­шісі методикаға ба­ғытталған сұрақтарды қамтиды. Оқу нәтижелері мен оқушы же­тіс­тіктері сарапқа салынып, ше­шім қа­был­данады. Еске са­ла кете­йік, ат­тес­тациялаудың ал­ғаш­қы ке­зеңі мамыр айында басталмақ.

         Әйел заты - әлемді әлдиімен тербететін, жайлылық пен жылулық сыйлай білетін аяулы жан. Нәзіктігі мен сұлулығын бар ғаламға сыйдыра білген ең сұлу, ең көр­кем әйелдер қауымы қоғамда белсенді орын алумен қатар ұрпақ тәрбиелеуде де басты рөл атқарып келеді.

    Көктемнің жайма шуақ мерекесі - 8 наурыз күніне орай қалалық білім бөлімі және қалалық кәсіподақ ұйымының ұйымдастыруымен А.Тоқмағанбетов атын­дағы мәдениет үйінде білім саласының қызмет­керлеріне арналған "Гүл көктемнің нұр шуағы - ару­лар" атты салтанатты марапаттау жиыны өтті. Жиынға білім көкжиегінде талмай еңбек етіп келе жатқан мұғалімдер мен ардагер ұстаз-аналар қатысты. Әйел заты нәзік болғанымен барлық мамандық төрінен көрініп, биіктерді бағындырып келеді. Қиындықтарға қарамастан жеңіске ұмтылады. Қазіргі таңда арулары­мыз барлық сала бойынша аянбай жұмыс істейді. Соның ішінде ұстаздық абыройлы, жауапкершілігі мол мамандық екені белгілі. Мұғалімдерге арналған мере­келік шарада Қызылорда қаласының әкімі Нұрлыбек Нәлібаев барша білім саласының қызмет­керлерін құттықтап, өз істерінің майталманы атанған үздік әйел ұстаздарды марапаттады. Ал, қалалық білім бөлімінің басшысы Ақарыс Нұрсейітов жас ұрпаққа тәрбие мен білім беретін салада тер төгіп жүрген ұстаздардың үлес салмағының жоғары екендігін айтты. Сонымен қатар аналарға жылы лебізін білдіріп, үздік мектеп мұғалім­дерін марапаттады.

   Салтанатты шара мың бұрала билеген бишілер мен күміс көмей әншілердің ән шашуымен жалғасын тапты. Ел баласының тілегін тілеп, әр шәкіртін байлығына ба­лаған ұстаз аналарға, ұстаз аруларға қандай сый құрмет көрсетсе де жарасады.

Жұлдызай ҚАЛИЕВА

          Ел ішінде шешімін таппаған мә­се­лелер көп. Соның бірі - баспана жа­­йы. Үйсіз-күйсіз жүрген отбасы­лар көшіп-қонудың машақатын бі­леді. Егемендік алған елең-алаң шақ­та ептілер үй алып, әрекет етті, ша­­масы жететіндер ипотекалық үйдің есігін ашып жатса, айлығы тек шайлығынан ауыспайтын отбасы­лар біреудің босағасына кіріп, үй жал­дап жүр. Сол үй иесінің қас-қа­ба­ғына қарайтындардың бірі білім қу­ған жастар. Білімі жетіп, тегін грант­та оқып жүргендер мен ақылы оқуды жағалаған жастар қаланың бір бұрышынан жайлы үй табумен әлектенеді. Нарықтың қызған ша­ғында бағалар да аспандап сан құ­былып тұр. Қайткенмен де, пана ке­рек. Бірақ, Қазақстанда баспаналы болудың жолы тым ұзақ.

    Үкімет те құр қарап отыр­­ған жоқ. Апта басында Елбасы  ел ішін­дегі ең өзекті 5 әлеуметтік бастама­ны кө­теріп, дүйім жұрттың наза­рын аударды. Билік алдына жаңа мін­дет­тер қойған Президент баспа­на­мен қам­ту, жұмысшылардың ең­бек­ақы­сынан алынатын салықты азай­ту, жатақхана жағдайын, ша­ғын не­­сие­лерді көбейту, елді-мекенді газдандыру жайын сөз етті. Газеттің бағытына қарай біз білім са­­ласына екпін бергенді дұрыс көр­дік.

      Мектепте ақша жинау - білім саласында бұрыннан бар жағдай. Заң аясында тыйым салынғанымен, мектеп ішінде ата-аналардың ішінара ақша жинап, басы бірігіп жатқан кездері аз емес. Бәрі де бауыр еті баласының қатарынан кем қылмай, сапалы білім алуы­на барын береді. Бұл бір.

   Қарап отырсаңыз, балаңыздың күнделікті білім алып келетін мектебінде мәселелер жетерлік. Айталық, тоқсан аяқталғанда кейбір ата-аналар қауымы баланың біліміне қойылған бағаға келіспей, ұстаздың алдына барады. Көз көріп, құлақ естіп жүрген оқушылардың өзі "Мына бала менен төмен оқиды. Бірақ бағаларымыз тең түсті" деген салыстырма жүргізеді. Мұн­дайда ұстаз баланың күн сайынғы дайындығы мен сабақты меңгергеніне сай лайықты бағасын қояды. Бұл екі.

   Мерейлі мерекеге арналған билеттер, не додалы жарыстарға жіберетін кезде де дау туындайды. Тағы нелер бар? Мектеп өміріндегі қызықтар мен шыжықтарды таразыға салып, ой салмақтайтын арнайы кеңес керек-ақ. Мұндай мәселелерді шамасы жеткенше, ата-аналар комитеті атқарып жүр. Бірақ, даудың бір басы да осы ата-аналар комитетінен келіп тиеді. Олар да қоғамдық негізде, артық жұмысқа тер төк­кенді қаламайды. Бірақ, мәселені ҚР Білім және ғы­лым министрлігі барлық мектептер ішінен Қамқоршылық кеңес құру қажеттігімен шешіп отыр.

   "Қамқоршылық кеңес не үшін керек?", "Оның құрамына кімдер кіре алады?", "Ұйымның болашағы бар ма?" дейтіндей сауалдар туады. Ендеше, ретімен жауап ізделік.

    ҚР Білім және ғылым министрінің "Білім бе­ру ұйымдарында қамқоршылық кеңестің жұмысын ұйымдастыру және сайлау тәртібінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы 2017 жылғы 25 шілдедегі №355 бұйрығына сәйкес, облыстық білім беру мекемелері жанынан барлық мектептерде Қамқоршылық ұйымдары құрылған.

Сайт бойынша іздеу

Сауалнама

ҰБТ кезіндегі сынақ кітапшалары қаншалықты білімді таразылай алады?

Алдын ала межені байқау үшін - 27.9%
Ұлттық тестілеуге дайындықты пысықтау жолы - 37.2%
Ақша табудың амалы - 11.6%
Оқушының пәндік сабақтардағы бейінін байқатады - 23.3%

Total votes: 43
The voting for this poll has ended on: 07 Мам 2018 - 00:00

Күнтізбе

« Шілде 2018 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Серіктестер

 

Бұлтты

2°C

Қызылорда

Бұлтты

Құрғақ 93%

Жел 1.61 km/h

  • 5 Нбр 2015

    AM Fog/PM Clouds 6°C 0°C

  • 6 Нбр 2015

    AM Clouds/PM Sun 7°C 3°C