Газеттің ПДФ нұсқасы

Ұстаз мәртебесін бірге көтерейік!

Бізге жазылыңыз!


Республикалық "Ұстаз мәртебесі" газетіне жазылу құны

Қазпочта арқылы 6 айға - 1680 теңге(қала үшін)

6 айға - 1800 теңге (аудандар үшін)

Редакция арқылы 6 айға - 1560 теңге

Редакцияға хат

Email:
Тақырып:
Текст:
Көзқарас

Көзқарас (35)

Бейсенбі, 28 Қыркүйек 2017 03:13

ЗАЙЫРЛЫЛЫҚ – РУХАНИ ДАМУ КЕПІЛІ

| Автор: 

    Зайырлы қоғам дегеніміз - қо­ғам­ды діннен бөлу нәти­же­сінде пайда болған қоғамдық қатынастар, діни нормалар не­гізінде емес, азаматтық негізде реттелетін мемлекеттік орган­дар­дың шешімдері, діни тұрғы­дан шығарылмайтын қоғамның сипаты. Зайырлы қоғамда әрбір адам ешқандай діни бағыттарға қатыссыз өмір сүруге құқылы. Зайырлы қоғамда барлық діни конфессия өкілдері заң алдында бірдей. Діни мерекелер демалыс күні ретінде белгіленеді. Қазақ­стан қоғамы зайырлы қоғам бо­лып табылады. Себебі, Қазақ­-стан Республикасы Конститу­ция­сының 1-бабының, 1- тар­ма­ғында "Қазақстан Республикасы өзін зайырлы, құқықтық мемле­кет ретінде орнықтырады делін­ген". Конституциялық негіздегі "Зайырлы" ұғымы мемлекеттің барлық салаларында (рухани, әлеу­меттік, мәдени, діни), со­ның ішінде білім саласында да ашық, айқын саясатты ұстана­тын­дығымызды білдіреді. За­йыр­лы қоғам дегеніміз - ілгері­шіл, бейбіт сүйгіш, толерантты, ашық қоғам. Зайырлылық дін­сіздік емес, дін мен қоғамның жа­расымды бірлігі. Дінсіз мем­лекет жоқ, мемлекетсіз дін жоқ. Дін мен мемлекеттің түйісер же­рі - елдің тұтастығы, қоғамның ауыз­біршілігі және тұрақ­ты­лы­ғы. Қазақстан зайырлы мем­ле­кет. Дін заңмен қорғалады, дін нор­малары азаматтық заң нор­ма­ларына қайшы келмейді. Дін мен мемлекеттің арасы ажыра­тыл­ған. Қазақстан Республика­сы­ның орта білім беретін мек­теп­терінде "Зайырлылық және Дін­тану" пәні оқытылады. "Өр­леу" біліктілікті арттыру Ұлттық орталығы Қызылорда облысы педагогикалық қызметкерле­рі­нің біліктілігін арттыру инсти­ту­тында облыс аумағындағы мектептердің дінтану пәнінен дәріс оқитын мұғалімдеріне ар­нап "Зайырлылық және Дінтану" біліктілікті арттыру курстары жүр­гізілуде.

    Қазақстан Республикасы Үкіме­ті­нің 2012 жылғы 17 ақпандағы №232 қау­лысына сәйкес елімізде ТМД елдері арасында ешқандай баламасы жоқ, біліктілік арттырудың жаңа жү­йесі - "Өрлеу" біліктілікті арттыру ұлт­­тық орталығы" Акционерлік Қо­ға­мы құ­рылды. Оның құрамына Білім бе­ру жүйесінің басшы және ғылыми-пе­дагогикалық кадрлар біліктілігін арттыратын республикалық институты, Алматы, Астана қалалары және 14 об­лыстық педагог қызметкерлердің бі­ліктілігін арттыру және қайта даярлау институттары енді. Бұрын әрқайсысы өз бетінше жұмыс жүргізіп жатқан инс­титуттар бір жүйеге бірік­тірілді.

    Қазір бұрынғы 36 сағаттық білік­тілік арттыру курстары орнына 72, 80, 120, 160 сағаттық курстар өткізілуде. 2012 жылдан бастап деңгейлік бағдарлама бойынша 3 айлық курстар, 2015 жылдан бастап "Өзін-өзі тану" пәні­нен 3 айлық деңгейлік курстарды өт­кізу қолға алынды. Деңгейлік курстардың бағдарламасы "Сындарлы оқыту теориясына" негізделген. Бұл теория­ның мақсаты - оқушының пәнді терең түсіну қабілетін дамыту, алған білімін сыныптан тыс жерде, кез келген жағдайда тиімді пайдалана білуін қамтамасыз ету.

     Біліктілік арттыру курсынан өткен мұғалімнің өз бо­йын­да төмендегідей дағдылар қалыптасуы қажет:

   * бағдарламаның негізгі идея­ларына сәйкес рефлексивті ойлау;

   * оқыту үдерісін жоспарлау;

  * жеті модуль тақырыптары бойынша ықпалдастырыл­ған сабақтар топтамасын жоспарлау және іс жүзінде жүзеге асыру;

   * оқушыларды оқу үдерісіне тарту;

   * оқушыларды тиімді түр­де жүйелі бағалау;

   * өзінің оқыту үдерісі бо­йын­ша рефлексия жасай алуы.

  Деңгейлік бағдарламалардың соңында тыңдаушылар Педагогикалық өлшемдер орталығы мамандары өткізген біліктілік емтихандарында инс­титутта 5 жыл көлемінде оқыған 2155 тыңдаушының 2152-і оң нәтиже көрсетті. Сапалық көрсеткіш 99,9%. Бұл республикадағы жоғары көрсеткіштердің бірі.

Сейсенбі, 29 Тамыз 2017 10:03

Жаңа технология – заман талабы

| Автор: 

       Жаңа технологияны меңгеру мұғалімнің оқу-тәрбие ісін тиімді жүргізуіне, оқушымен тікелей қарым-қаты­нас жасауына өзіндік ықпалын тигізері даусыз. Қа­зіргі ақпараттық технологияның өркендеп келе жатқан заманында оқушыны бір нәрсеге қызықты­ру­дың өзі сөзсіз қиынға соғады. Осы мақсатта мұғалімге жаңа технологиялар көмегін тигізеді.

    Жаңа технологияның өзін мұғалім түрліше (орташа дәрежеде, ұқыпты, дәл нұсқау бойынша, шығармашы­лықпен) іске асыруы мүмкін. Бұл орайда технологияны жүзеге асырушының өзіндік идеясы, белгілі бір ерекшеліктері елеулі түрде әсер етеді. Сонымен қатар, оқушы әрекеті - оның қабылдауы, ынтасы, құштар­лығы негізгі рөл атқарады.

   Бүгінгі оқыту жүйесінде әр түрлі жаңа технологиялар пайдалануға еніп, көптеген нәтижелер беруде. "Ұжым­дық оқыту әдісі", "Дамыта оқыту технологиясы", "Сын тұрғысынан ойлау технологиясы"  - мектеп прак­тикасына кең тараған тәсілдер.

  "Дамыта оқыту" деп баланың білім алуға деген әрекетін ұйымдастыра отырып оқытуды атайды. Дамыта оқыту сабақтарындағы ерекше жағдай - мұғалім мен оқушы арасындағы қарым-қатынас. Мұғалім бұл жағдайда жай бағыт-бағдар беруші ғана емес, танымдық іс-әрекетті ұйымдастырудың негізгі ұйытқысы. Дамыта оқыту баланың шығармашылық қабілетін дамытады. Ойлауға дағдыландыратын сабақтарды біз дамыта оқыту деп білеміз.

   Аталмыш жүйеде мұғалім мен оқушының қарым-қатынасы сыйластыққа, достыққа негізделеді. Бұл технологияда жақсы оқушы, жаман оқушы деп бөліп жармайды. Нашар оқитын оқушы да өзінің шамасы жеткенше шығармашылықпен айналыса алады. Сон­дықтан бұл жерде мұғалімнің оқушыға деген ыстық ықы­ласы ерекше болуы міндетті. Соған сәйкес оқушы­ның да өзіне сенімі артып, алға ұмтылады деп есеп­телінеді.

   Мектепте ән сабағының мұғалімі болып жұмыс істеп жүрген жылдарымда уақытша сынып жетек­шілік қызметін атқардым. 8-сыныптың жетекшісі 1 айлық оқуға кетуіне байланысты тәртібі қиын оқушылары бар сыныпқа уақытша жетекші болған едім. 30-ға жуық оқушысы бар сыныпта сабақтан жиі қалатын 2-3 оқушыны қатарға қостым. Жасы­ратыны жоқ, сабаққа себепсіз келмей қалған оқу­шының үйіне барып, ұйқысынан тұрғызып алып келіп, партаға отырғызып қойған күндер де кез­десті. Мұнан кейін оқушылар сабақтан қалмайтын болды. Тіпті оқушыларым "мектепте оқып жүріп, алғаш рет сынып оқушылары түгел отырмыз" деп қуанған сәттерінің куәсі болдым.

    Сол жылдары мектеп директоры болған Г.Сағидатова 4 сыныпты бітірген оқушыларды білім деңгейіне қарай жақсы, орташа және нашар оқитындарды 3-ке бөлді. Солардың ішінде ең нашар оқитын, тәртібінде қиындығы бар бала­лар­дан құралған сыныптың жетекшілігін маған сеніп тапсырды. Сабақ үлгерімі төмен, сабақтан көп қалатын оқушылармен жұмыс жасау өте қиын болды. Сабақтан қалып қойған оқушылардың үйі­не шаршамай барып, алып келіп ылғи жүгірумен жүрдім. Мұғалімдерден сұранбай, рұқсатсыз қой кезекке шыққан баланы қой кезектен, сабақтан қашып, егін алқабына кеткен оқушының соңынан трак­тормен қуып барып сабаққа қатыстырдым. Оқушылардың себепсіз сабаққа қатыспай қалуына мүмкіндік бермедім. Оларға қол көтермедім, қатты ұрыспадым. Тіпті ата-анасын ертіп келіп, сабаққа қатысуын ұйымдастырдым. Нашар оқитын оқушы­ның жанына жақсы оқитын оқушыны отырғыздым. Сабақтары түзеліп келе жатқанын байқаған сәтте, сынып ішінде жұптық жарыстар өткізіп отырдым. Осылай сыныпта бір тоқсанда 1 оқушыны, екінші тоқсанда 2 оқушыны екпінділер қатарына шығардым. Сабақтан 5-тік баға алған оқушыны күнделікті басқа сыныптастарының алдында мақтап отыратынмын.

   Сыныпта оқушыларымның тазалығына қатты мән беретінмін. Тіпті шаштарын өзім алып берген оқушыларым да болды. Өмір болғаннан кейін түрлі тағдырлар, түрлі отбасылар болады ғой. Анасы жоқ, әкесі баласының өміріне қызы­ғушылық таныт­пайтын оқушымның киімі мен оқу құралдарын түгел­деп беретінмін. Ал, оқу үлгерімі нашар, отба­сында қадағалайтын адам жоқ оқушыларымды са­бақ­тан соң алып қалып, үй тапсырмасын орын­да­уына жәрдемдесіп жүрдім.

Сейсенбі, 29 Тамыз 2017 09:55

Баланы жөнге салатын - ұстаз

| Автор: 

   Тәрбиенің ең мол қоры - мектепте. Жаңа оқу жы­лы да таяп қалды. Жаңартылған білім беру бағдарламасы қолға алынып жатыр. Бұл бағдарлама заман талабына сай келешек ұр­пақтың сұранысын қанағаттандырады. Елбасының кезінде "Бұл заман бі­лекке емес, білімге сене­тін заман" деп айтқаны бар еді. "Күшті екенмін" деп, әркімге күш көрсететін дәуір кетті. Жастарымыздың барынша білімді бол-ғанын қалаймыз. Ел қуатты болуы үшін ең алдымен ғылым мен білім керек. Об­лысымыздағы барлық мектептерде жұппен, топпен жұмыс жасау әдісі жүр­гізілуде. Коммуникативтік қарым-қатынас жүр­­гізу үшін, шығарма­шы­лықпен жұмыс жасау үшін жаңа оқу әдіс-тә­сілдері қолданылып жатыр. Мысалы кол­ледж­дердің өзінде информатика пәндерін тә­жі­рибе ретінде ағыл­шын тілінде оқы­­туда. Үш тіл­ділік саясаты өз ретімен орын табуда. Бұл дегенің біздің жас­тар өр­кениетке, жаңа технология саласында көзі ашық, кө­­кірегі ояу азамат ретінде тәр­биеленіп жатыр деген сөз.

   Ал, менің 40 жылдық ұстаздық ғұмырымда қиын балалар, тәрбиеге көнбеген балалар аса көп кезіге қойған жоқ. Баланы жөнге салатын - ұстаз. Бәрі мұға-лімдерге байланысты. Оқу­шымен қарым-қатынас жақ­сы болса, оның тәрті­біне назар салынып отырса, ол неге  нашар бала бо­л­уы керек? Мұғалім оқу­шы­­ның әр ісіне бақылау жасап, жоғын жоқтап, мұ­ңын мұң­даса, тәрбиеде ұс­таз жеңіске жетер еді.

   Отбасылық тәрбиенің жөні бір басқа. Мен алты аға­йынды болып өстім. Әкеміз анамызға бір қол кө­теріп немесе бізге айқайлап сөйлеген кезі болмаған. Бірақ, біз ата-анамыздың қас-қабағынан-ақ олардың көңіл-күйін  ұғып қоя­тынбыз. Әкеміз іссапардан үйге оралғанда міндетті түрде кітап әкеліп беретін. "Мейлі кешке оқы, мейлі күндіз оқы, тек қана үздік оқы" деп, әкеміз арнайылап қолтаңба жазып беретін. Сондықтан болар отбасымызбен кітапқа құмар болдық. Сол арқылы жаңашылдыққа ұмтылдық. Телеарналардан соңғы жаңалықтарды қаратып, газет-журналдарды оқытып жү­ре­тін. Мұның барлығы әкем­нің қанымызға сіңдір­ген ілімге деген ынтықты­ғы, оның бізге берген тәр­биесі десек жалған емес.

Сейсенбі, 22 Тамыз 2017 06:48

ЖАҚСЫНЫҢ АТЫ ӨЛМЕЙДІ

| Автор: 

   Албырт жүректі, алмас мінезді, сөйлесе сөздің шешені, бастаса көптің көсеміндей тұлғалы азамат Аманғос Көшекбайұлы Есмұрзаев туралы жазу мен үшін әрі оңай, әрі қиын десем де болады. Оңай дейтінім 30 жыл бойы, яғни қарасирақ бала кезімізден бірге өсіп, бірге ойнап, бірге ержетіп, иықтаса жүріп қатар қызмет етіп, тойлы-думанды шақты, қиын да қиғылықты уақыттарды бірге өткіздік. 40 жасында жер қойнауына мезгілсіз кеткенге дейін жан жүрегіміз мұңдас та сырлас болды. Тонның ішкі бауындай араласып, оны жете білдім десем болады. Қиын дейтін себебім, мінез-болмысы бөлек, жаратылысы ерек, жан әлемі, көкірек күйі құйынды дауылдай демде өзгеріп, оттай жанып, мұздай суып тұратын дара тұлғаның күллі ішкі сырын ешқашан танып, біліп болмайтындай сезінесің кей-кейде.

   Тұлғалы азаматтар қалай десек те текті жерден шыға­ды. Аманғос Ақтөбе облы­сын­дағы Шалқар ауданы, Қарашоқат теміржол беке­тінде Көшекбай қарт пен Набат ананың отбасында дү­ниеге келді. Өмірді көп көр­ген, көп білген, сөйлер сөзі де бар Көшекбай қарттың бала­лары да өзіне тартып, шеті­нен талапшыл, арманшыл бо­лып өсті. Аманғостың аға­лары Қуантай, Амантай жоға­ры білімді заңгерлер еді. Маңғыстау, Ақтөбе облыс­тарында прокуратура, сот саласында облыстық деңгей­дегі қызметтер атқарды. Інісі Амангелді де Қазақ Ұлттық университетін бітіріп, кәсіп­пен айналысады. Аманғос та әкесіне тартып, үнемі алға ұмтылып, жетістіктерге жету­ге талпынып жүріп Шымкент денешынықтыру технику­мын, кейін Алматы дене шы­нықтыру және туризм акаде­миясын бітірген.

   Әуелгі еңбек жолын 1978 жылы айтулы өндіріс - Арал кеме зауытында кеме құрас­ты­рушының көмекшісі бо­лып бастаған. Кейін оқу оры­нын бітірген соң аудандық спорт комитетінде, онан соң №64 орыс орталау мекте­бінде мамандығы бойынша мұғалім болып орналасты. Күндіз-түні тыным дегенді білмейтін, үнемі ізденісте жүретін жас маман педагог ретінде өзін көрсете білді. Жаңа бастамалардың ұйыт­қысы болды. Мектепте сала­уат­ты өмір салтын қалып­тастыру жолында орасан зор еңбек етті. Дайындаған шә­кірт­тері сол кездегі ең бір бұқаралық спорттық сайыс "Көңілді старттар" жары­сында аудандық, облыстық, республикалық деңгейлердің жеңімпазы атанып, айды ас­панға бір-ақ шығарды. Жас­тайынан спортты жанына серік еткен Аманғос белгілі бокс мамандары Әзілхан Ізбайыров, Жалдыбай Нұрпе­йі­совтен үлгі алып, олардан алған тәлім-тәрбиесін кейін­гі жас спортшылардың бойы­на сіңіре білді. Өзі бірнеше республикалық, одақтық жа­рыстарда мерейі үстем бо­лып, спорт шеберлігіне кан­дидат нормасын орындаса, бапкер ретінде тәрбиелеген жас былғары қолғап шебер­лері көптеген байрақты бәсе­келерде топ жарды. Спорт ше­берлері атанды.

   Көптілділік мәселесі - Қазақстан үшін ғана емес, бүкіл әлем­нің алдында тұрған көкейтесті мәселелердің бірі. Себебі, жаһандану және киберкеңестікке шыққан заман тілдерді білуді талап етеді.

   Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев көптілді білімді дамытуға жіті назар аударып "…еліміздің маңызды құндылықтарының бірі және бас­­ты артықшылығы - көпұлттылық пен көптілділік" деп атап көр­сеткені белгілі. Президент жүк­теген тапсырмаларға сәйкес, Тіл­дерді қолдану мен дамытудың 2011-2012 жылдарға арналған мем­лекеттік бағдарламасы мен "Тіл­­дердің үштұғырлығы" мәдени бағдарламасында, ҚР білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арнал­ған мемлекеттік бағдарла­ма­сында, 2020 жылға қарай "... қазақстандықтар қазақ ті­лін, орыс тілін 95% және 25% - ағыл­шын тілін меңгеруі тиіс" делінген.

  Халықтың мәдениеті мен тілі жеке дара дамымайтыны белгілі. Қилы заманнан бері көршілес халықтар бір-бірімен араласып, сау­да-саттық жасап, үйлесімді тір­ші­лік атқарғанының арқасында бір халықтың мәдениеті мен тілі екін­ші елдің мәдениетіне үл­кен ықпал жасайтыны тарихтан белгілі жағдай. Осы тұрғыдан кел­генде өскелең ұрпаққа үш тіл­де білім берудің маңызы ерекше.

   

    Қазақтың той десе қаны қызып, жаны кіретіні бесенеден белгілі. Себеп болса болды, ауылда еркегі шапанын жамыла салып, әйелі қойнына тауарын қыстырып алып, думанның бел ортасында жүретіні тағы бар. Қазақтың өмірге келгенінің өзі қуаныш, ал қуаныш қазақ үшін міндетті түрде той болып аталып өтіледі. Іңгәлап өмір есігін ашқаннан атқа мінер жасқа дейін бір ер баланың басында бірнеше салт-жоралғылар тойланып, аталып өтіледі. Қуантарлығы сол, "Бесік той", "Шілдехана", "Сүндет той", "Тоқымқағар" сынды дәстүрлердің барлығы дерлік тәрбиелік мәні бар мерекелер. Өзіндік қазақы нақыштағы үйлесімділігімен сан ғасырлар бойы сақталып, саф алтындай құн­дылығын еш жоғалтқан емес. Енді бұл үрдіске кереғар Қазақстанға жаңадан келіп жатқан жағымсыз мей­рамдар да бар. Соның көш басында тұрған ең сорақы мереке - Хэллоуин.

   Қазақстанда бейресми мереке ретінде 31 қазанда тіркелген Хэл­лоуиннің сергелдеңі күзгі бұлт­тай сейілмей тұр. Қызыл­ор­далық жастар, оның ішінде қала тұр­ғындарының көпшілігі көше ортасына шығып, бет ауыздарын бояп, жағымсыз кейіпкердің ролін сомдап жүреді. Үлкендер мыналарды "Түлен түрткен бе? " деп үрке қарайды. Бұл сондай жын-перілерді ұлықтайтын ме­реке. Өз қотырымыздың жара­сын емдей алмай жатқанда шет елдің шіріндісін азық қылу қазаққа қай жағынан қарасаңыз да қауіпті. Шайтанды дәріптейді дегенімнің дәлелі ретінде атал­мыш мерекенің тарихына үңіліп көрсек.

     Хэллоуинді тойлап жүрген жастардың өзі бұл мерекенің тарихына қанық болуы мүмкін. Сондықтан тұрпайы киініп, тұрпатын қорқынышты көрсету­ден ләззат ала алса, олар үшін зор қуаныш және сонысына мәз-мейрам. Негізі бұл мерекенің та­рихы мынадай: христиандық дәуірге дейінгі кезеңде қазіргі Англия мен Ирландияның, сон­дай-ақ, Францияның аума­ғында "Кельт" атты жұрт өмір сүрген екен. Олардың түсінігінде күн қыс мезгілінде өлілердің пат­шасы Самхэйннің тұтқынында болатын көрінеді. Осыған орай тура 31 қазан күні кельттар өзде­рінің Самхэйн атты мейрам­дарын тойлаған. Кельттар дегені­міз пұтқа табынушылар. Олар мазасыз әруақтар мен сиқырлы тіршілік иелері біздің әлемімізге өтеді деп сеніп, солардың бейне­сіне енген. 31 қазан ескі ағылшын тілінде "All Hallows" (барлық әулиелер кеші) деп аталған. Кейін жай ғана "Хэллоуин" ата­лып кетеді де, сол кезден бері қарай арнайы мереке ретінде тойланып келеді.

  Көпшіліктің көкейінде жүр­ген сауалдардың бірі хэллоуин мерекесінде асқабақтардың неге көп мөлшерде қолданылатыны. Мереке тойлаушылардың сөзіне сенсек, асқабақ ішіне шам жағу дәстүрін ирландық Джек атты ұста ойлап табады. Ол туралы аңызда, Джек шам жағылған асқабақтар арқылы шайтанды екі рет алдап, одан құтылып кеткен. Әрі күнәлары көпті­гінен жәннатқа бара алмаса да, осы шамды ұстап, ақырза­манға дейін Джек мырза жер бетін кезіп жүреді де­ген жалған сенім қа­лыптасқан. Бұл аңыз­ға илану әркімнің өз еркінде, тек мерекеге көрік беретін асқа­бақтарды қорқыныш­ты бейнеге келтіріп кесу - олардың ең басты дәс­түр­лері.

Жұма, 14 Шілде 2017 12:21

Самопал заман

| Автор: 

    Әнеукүні шешесінің базардан әкелген кәм­пит, печеньелерін арнайы тексеруден өт­кізіп отырған үйдің кішкентайы: "Ой, мына­ла­рыңның бәрі самопал ғой. Несіне алған­сың?" - деп тәттілерді жаратпай тастады. Шын­дығында, қазіргі өмірімізде самопал дегеніңіз, Құдайға шүкір, жетіп артылады. Самопал кәмпит, самопал печенье, самопал аяқ киім, самопал көйлек, тағысын-тағылар, көп әйтеуір.         

   Әлгі кішкентайдың айтқанынан кейін само­палдар туралы өзім де ойға қалдым. Қазекең біліп айтады ғой, "ас - адамның арқауы" деп және  оған "адам көркі - шүбе­рек" дегенді де қосып қояды.

     Әуелгі әңгіме тамақ туралы болсыншы.

    Вермишель деп салғаның, ботқа болады, макарон деп алғаның сорпа болады. Сарымай деп маргарин береді, қою қаймақ деп су аралас сүт береді. Тәтті шоколады қатып қа­лады, ащы конфеті жабысып қалады. Шарап деп сусын сатады, арақ деп су сатады. Ашыт­қы дегені иісі шығып, су тартады, дәмді салат дегені ауызды қуырады. Тұздың йоды аз, ауырған жандар қылады наз. Ұн дегені су құйсаң, қойыртпақ болады, высший қайсы, первый қайсы айыра алмай, жүйкең тозады.

Бейсенбі, 18 Мамыр 2017 06:55

Тәрбиенің бастауы - балабақша

| Автор: 

   Бала тәрбиесі - жа­уап­ты іс. Отбасының бала үшін маңызы ерекше. Жа­нұяда көрген жылылық баланың жақсы қасиет­терін, мінез-құлқын қа­лып­тастырады. Өскелең ұрпақты рухани-адамгер­шілік қасиеттерге тәрбие­леу - қазіргі замандағы өзекті мәселенің бірі. Біздің болашағымыз - жас ұрпақ, ал ұрпақ тәрбиесі адамзат­тың мәңгілік тақырыбы.

   Қазіргі қоғамда баланы тәрбиелеу ісінде балабақ­шалардың атқарар міндеті зор. Себебі, баланың отба­сынан кейінгі алғашқы ортасы балабақша болмақ. Яғни, өзге балалармен тілдесу арқылы, тәрбиеші­лер­ден тәлім алу арқылы баланың қабілеті ашыла түседі. Екінші ұстаз әл-Фа­раби бабамыздың: "Адам­ға ең бірінші білім емес, тәр­бие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім адамзаттың қас жауы, ол келешекте оның барлық өміріне апат әкеледі" деген сөзі бар. Демек, әрбір бала дұрыс тәрбие алуы керек. Осы орайда тәрбиешілердің атқарар жұмысы орасан болуы тиіс. Олар үнемі ізденісте болуы қажет. Мәселен, балабақшаға ке­летін балалар әр түрлі бо­лады. Бірі енді ғана был­дырлап сөйлеп жүрсе, бірі ашық мінезді, енді бірі тома­ға-тұйық, бірі көңілшек болады. Осындай алуан қы­лықты балалармен жұмыс істеу үшін тәрбиеші мықты психолог болуы керек.

Page 1 of 3

Сайт бойынша іздеу

Сауалнама

Күнтізбе

« Қазан 2017 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Серіктестер